Παγωμένες παραμένουν 400 αιτήσεις για εφάπαξ στον Βόλο σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ

Ονειρο θερινής νυκτός για περίπου 400 δημοσίους υπαλλήλους που έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί παραμένει το εφάπαξ. Βρίσκονται σε λίστα αναμονής από το 2014, καθώς το Ταμείο Πρόνοιας έχει «παγώσει» τις διαδικασίες έκδοσης νέων αποφάσεων.

Οι αιτήσεις διαθέτουν όλες ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, προωθούνται ωστόσο με πολύ αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αποχωρήσαντες δημόσιοι υπάλληλοι που περιμένουν το κουτσουρεμένο έστω εφάπαξ μέχρι και 40 μήνες.

Στις οχλήσεις των θιγόμενων συνταξιούχων από την αρμόδια αρχή η μόνη διαβεβαίωση που δίνεται είναι ότι μέχρι τέλος του 2017 θα έχουν αποπληρωθεί όλα τα εφάπαξ τα οποία ήταν «παγωμένα» τα τρία και πλέον τελευταία χρόνια. Αυτό ωστόσο καμία ασφάλεια δεν μπορεί να προσδώσει σε οικογένειες που δεν μπορούν να κάνουν σωστό προγραμματισμό.

«Πρόκειται για μία διαδικασία που παραπέμπει στο μαρτύριο της σταγόνας», σχολίασε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ στον Βόλο Φίλιππος Κωνσταντινίδης, υπογραμμίζοντας πως το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο στη Μαγνησία γίνεται αποδέκτης σωρείας διαμαρτυριών προς την κεντρική υπηρεσία του Ταμείου Πρόνοιας, η οποία είναι αρμόδια για την διεκπεραίωση των αιτημάτων.

Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην καταβολή του εφάπαξ, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ στον Βόλο καταγράφονται στους εκπαιδευτικούς Υπουργείου Παιδείας, στους υπαλλήλους των ασφαλιστικών ταμείων και του Υπουργείου Πολιτισμού, σε αποχωρήσαντες υπαλλήλους από τον ΟΑΕΔ, αλλά και εργαζόμενους των ΟΤΑ.

Σημειώνεται πως πλέον το ύψος του εφάπαξ με βάση τον νέο τρόπο υπολογισμού, καθορίζεται όχι μόνο από το ύψος των εισφορών που έχουν καταβληθεί, τα χρόνια ασφάλισης και το επίπεδο εκπαίδευσης του υπαλλήλου, αλλά και από τον αριθμό των ασφαλισμένων που βγαίνουν στη σύνταξη στη συγκεκριμένη χρονιά. Δηλαδή, για παράδειγμα, ο δημόσιος υπάλληλος θα πάρει λιγότερα αν έχει την ατυχία να αποχωρήσει χρονιά που θεωρείται χρονιά μαζικής φυγής από το δημόσιο τομέα.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ – ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ