Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν αποτυπώθηκε ξεκάθαρα, με τη Ryanair και άλλους low-cost αερομεταφορείς να ενισχύουν σημαντικά τη ζήτηση.
Σύμφωνα με τον πίνακα FRAPORT GREECE - YTD ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2025 vs 2024, τα στατιστικά στοιχεία για το Αεροδρόμιο Σκιάθου (SKIATHOS) έχουν ως εξής:
Σκιάθος (SKIATHOS)
Κατηγορία | 2025 | 2024 | Μεταβολή (%Δ) |
---|---|---|---|
Εσωτερικού (Domestic) | 58.676 | 52.033 | +12,8% |
Διεθνείς (International) | 559.746 | 528.406 | +5,9% |
Σύνολο (Total) | 618.422 | 580.439 | +6,5% |
Ανάλυση Αποτελεσμάτων:
-
Το αεροδρόμιο της Σκιάθου παρουσίασε συνολική αύξηση 6,5% στην επιβατική κίνηση το 2025 σε σχέση με το 2024.
-
Οι εγχώριες πτήσεις αυξήθηκαν σημαντικά κατά 12,8%, δείχνοντας ισχυρότερη τουριστική ή μεταφορική ζήτηση εντός Ελλάδας.
-
Οι διεθνείς αφίξεις και αναχωρήσεις αυξήθηκαν επίσης, κατά 5,9%, ένδειξη καλής πορείας της τουριστικής σεζόν από το εξωτερικό.
Συνολικό Συμπέρασμα:
Η Σκιάθος είχε θετικό πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες, με τη μεγαλύτερη άνοδο να προέρχεται από τις πτήσεις εσωτερικού. Το αεροδρόμιο συγκαταλέγεται στα λίγα του Cluster B που παρουσίασαν συνολική αύξηση, καθώς αρκετά άλλα (π.χ. Σαντορίνη, Σάμος) είχαν πτώση.
“Επιβαρυντικός” παράγοντας η Σαντορίνη
Παράλληλα, η Σαντορίνη (JTR) συνέχισε να «βαραίνει» αρνητικά τα συνολικά νούμερα, σημειώνοντας μείωση 15,2% ή 65.000 λιγότερους επιβάτες, λόγω περιορισμένων δρομολογίων από βασικούς αερομεταφορείς, όπως η Volotea. Ωστόσο, η αύξηση σε αεροδρόμια όπως η Θεσσαλονίκη, η Κέρκυρα και η Κως υπεραντιστάθμισαν τις απώλειες, συμβάλλοντας καθοριστικά στη θετική εικόνα.
Συνεχίζεται η δυναμική του Ισραήλ
Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η αγορά του Ισραήλ, η οποία όχι μόνο δεν επηρεάστηκε από την κρίση του καλοκαιριού, αλλά κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 40,1%, με περίπου 39.000 επιπλέον επιβάτες. Η επανέναρξη δρομολογίων από Aegean και Wizz Air, σε συνδυασμό με την ισχυρή παρουσία των Arkia, EL AL και Israir, ενίσχυσε περαιτέρω τη ροή. Στον αντίποδα, απώλειες καταγράφηκαν από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (-23,7%), κυρίως λόγω μειωμένων δρομολογίων από Volotea και άλλους αερομεταφορείς.
Αντίστοιχη εικόνα στην Κέρκυρα (CFU), που κατέγραψε +7,8% ή +56,5 χιλ. επιβάτες, με αιχμή τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ισραήλ. Η Ρόδος (RHO) κινήθηκε οριακά θετικά (+2,2%), κυρίως χάρη στο Ηνωμένο Βασίλειο (+18 χιλ.), ενώ η Κως (KGS) συνέχισε το ράλι της φετινής σεζόν (+5,4%).
Ηγετικός ρόλος για Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα και Κω
Η Θεσσαλονίκη (SKG) συνέχισε να αποτελεί το «βαρύ χαρτί» της Fraport, με αύξηση 7,9% ή +61,4 χιλ. επιβάτες. Η δυναμική συνδέθηκε με ισχυρή ζήτηση από Γερμανία, Ισραήλ και εσωτερικό, ενώ η Ryanair ενίσχυσε μόνη της την κίνηση με +23 χιλ. επιβάτες.
Αντίστοιχη εικόνα στην Κέρκυρα (CFU), που κατέγραψε +7,8% ή +56,5 χιλ. επιβάτες, με αιχμή τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ισραήλ. Η Ρόδος (RHO) κινήθηκε οριακά θετικά (+2,2%), κυρίως χάρη στο Ηνωμένο Βασίλειο (+18 χιλ.), ενώ η Κως (KGS) συνέχισε το ράλι της φετινής σεζόν (+5,4%).
Αντίθετα, η Μύκονος (JMK) εμφάνισε πτώση 3,2% ή -8 χιλιάδες επιβάτες, κυρίως στην εσωτερική αγορά. Η μείωση αποδίδεται στη συρρίκνωση των πτήσεων της Volotea και της easyJet, αν και μερικώς εξισορροπήθηκε από αυξήσεις στις πτήσεις της Aegean, της Sky Express και της EL AL.
Σημαντική ήταν και η εικόνα στη Γενική Αεροπορία (GABA), όπου τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε αύξηση 3% στις κινήσεις, με +61 επιπλέον πτήσεις σε σχέση με πέρυσι. Η Μύκονος διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της σε αυτό το σκέλος, ενώ η Θεσσαλονίκη κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 32,9% (+74 κινήσεις), κυρίως λόγω επιπλέον πτήσεων τα Σαββατοκύριακα στη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).
Εσωτερική αγορά – Σταθερότητα με ενισχυμένο ρόλο της Aegean
Η εσωτερική κίνηση ανήλθε σε 839 χιλιάδες επιβάτες (+1%), με την Aegean να παραμένει κυρίαρχη, καταλαμβάνοντας το 64,3% της αγοράς. Η Sky Express βελτίωσε μερίδιο (+11,4%), ενώ η Ryanair ενίσχυσε παρουσία με +12%.
Διεθνής αγορά – Πρωταγωνιστές το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία
Στο εξωτερικό, η κίνηση διαμορφώθηκε στα 4,63 εκατ. επιβάτες (+3,1%). Το Ηνωμένο Βασίλειο παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά (26,6%), αν και με οριακή αύξηση, ενώ η Γερμανία σημείωσε ισχυρή άνοδο 7,1%. Σημαντική ήταν και η συμβολή της Πολωνίας και της Ιταλίας.
Η Ryanair ξεχώρισε ξανά, αυξάνοντας τη διεθνή της κίνηση κατά 9,6% και φτάνοντας σχεδόν το 1 εκατ. επιβάτες, ενώ σταθερή ήταν η συμβολή της TUI και της easyJet.
Συνολικό αποτύπωμα
Με την επιβατική κίνηση του Σεπτεμβρίου, η Fraport Greece έχει πλέον υποδεχθεί από την έναρξη της παραχώρησης περισσότερους από 244 εκατομμύρια επιβάτες. Το φετινό φθινόπωρο δείχνει να διατηρεί τη δυναμική του καλοκαιριού, με τους επιβάτες να στηρίζουν την επέκταση της τουριστικής περιόδου και τους αερομεταφορείς να εντείνουν τη δραστηριότητά τους στα ελληνικά νησιά.
Η Fraport Greece
Η Fraport Greece αποτελεί έναν από τους βασικούς διαχειριστές αεροδρομίων στη χώρα, έχοντας αναλάβει, στο πλαίσιο 40ετούς παραχώρησης που ξεκίνησε το 2017, τη λειτουργία και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Η εταιρεία είναι κοινοπραξία της Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide, του Ομίλου Κοπελούζου και του επενδυτικού ταμείου Marguerite (2020 European Fund for Energy, Climate Change and Infrastructure).
Αποστολή της είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των υποδομών, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Από την ανάληψη της λειτουργίας, η Fraport Greece έχει επενδύσει σημαντικά σε νέα κτίρια τερματικών, ανακατασκευή διαδρόμων και εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα.
Σε ετήσια βάση, η Fraport Greece διαθέτει έως και 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση εγκαταστάσεων, ενώ έχουν ήδη δεσμευθεί 146 εκατ. ευρώ για έργα ανακατασκευής διαδρόμων, ώστε να καλυφθούν τα νεότερα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Παράλληλα, σχεδιάζονται επιπλέον επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ για την αύξηση της δυναμικότητας στα αεροδρόμια Κω, Κέρκυρας, Μυκόνου και Σαντορίνης.
Με αυτή τη στρατηγική, η Fraport Greece έχει καθιερωθεί ως σταθερός πυλώνας της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και των τοπικών οικονομιών.