(εικόνες) Κλείσιμο 2ου Προγράμματος eTwinning από το Εσπερινό Γυμνάσιο Αλοννήσου
2025-06-14 14:25:38
Τίτλος έργου: Blumenfeste/ Flower Festival
Ιδρύτρια έργου: Patricia Conde Pardo – Escola Oficial de Idiomas (EOI) de Ourense (Spain)
Το έργο μας «Blumenfeste/ Flower Festival» ολοκληρώθηκε με επιτυχία, φέρνοντας κοντά μαθητές από την Αλόννησο (Ελλάδα), την Ourense (Ισπανία) & το Lecce (Ιταλία) με μια εποικοδομητική πολιτιστική συνεργασία.
Κύριοι στόχοι του έργου:
- Η επίτευξη επικοινωνίας σε μία ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γερμανικά) -Γλωσσική επικοινωνία και πολυγλωσσική ικανότητα.
- Η γνωριμία πολιτισμικών αναπαραστάσεων σχετικών με τα λουλούδια & την φύση στις χώρες μας - Πολιτισμική επίγνωση και ικανότητα έκφρασης.
- Η χρησιμοποίηση & η αξιοποίηση συνεργατικών διαδικτυακών εργαλείων – Ψηφιακή ικανότητα.
- Η αλληλομάθηση & η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, οργάνωσης και ομαδικής εργασίας – Προσωπική, κοινωνική και ικανότητα μάθησης.
Χρονοδιάγραμμα και θεματικές ενότητες του έργου
Η υλοποίηση του έργου ακολούθησε μια οργανωμένη και σταδιακή πορεία. Συγκεκριμένα:
- Δεκέμβριος 2024 - Ιανουάριος 2025: Γνωριμία των συμμετεχόντων, μαθητών & εκπαιδευτικών.
- Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025: Παρουσίαση των σχολείων - εταίρων, οργάνωση ομάδων εργασίας.
- Μάρτιος 2025: Ψηφιακή ασφάλεια, χρήση πληροφοριών και εικόνων στο διαδίκτυο, συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα φεστιβάλ.
- Απρίλιος 2025: Συνεργατική επεξεργασία προκλήσεων.
- Μάιος 2025: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των προκλήσεων, επιλογή του καλύτερου αποτελέσματος της πρόκλησης.
- Ιούνιος 2025: Αναστοχασμός, αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, έρευνα ικανοποίησης μαθητών & εκπαιδευτικών και διάχυση υλικού.
Θεματικές Ενότητες:
Το έργο εμπεριέχει εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αφορά:
- στον σεβασμό στα πνευματικά δικαιώματα.
- στην χρήση ψηφιακών μέσων, δημιουργία avatar με βάση περιγραφικό κείμενο & ανάρτηση στο ατομικό προφίλ των μαθητών.
- στην δημιουργία ατομικών προτεινόμενων λογοτύπων και συναπόφαση για την ονομασία & τον λογότυπο της κάθε ομάδας.
- στην δημιουργία κοινού padlet & Escape rooms challenges με την εφαρμογή genially.
- στην ανταλλαγή πληροφοριών για τα ανά χώρα φεστιβάλ λουλουδιών με κοινόχρηστα έγγραφα google docs.
Συνεργασία και Συμμετοχή:
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά δημιουργώντας Padlets & κουίζ, ενώ παράλληλα αντάλλαξαν ευχές βάσει πολιτισμικών/θρησκευτικών εθίμων. Η συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού ήταν τακτική, περιλαμβάνοντας διαδικτυακές συναντήσεις και κοινές δημοσιεύσεις στο twinboard & στο Bookcreator.
Αποτελέσματα:
- Ενεργή εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία συνεργατικά με συνομήλικους τους μαθητές από άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
- Ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σε παρόμοιες πολιτισμικές δράσεις που αφορούν τα λουλούδια στις χώρες τους.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών, των κοινωνικών & των γλωσσικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων.
- Ανάπτυξη ισχυρών συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών.
Διάχυση:
Το έργο παρουσιάστηκε μέσα από τον σχολικό πίνακα ανακοινώσεων, από σχολική εκδήλωση και την ιστοσελίδα και το ιστολόγιο του σχολείου.
Το έργο ανέδειξε έμπρακτα πώς η συνεργασία & η δημιουργική έκφραση μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/-τριες μας ανέδειξαν τμήμα του ελληνικού και εν γένει του ευρωπαϊκού πολιτισμού & των αξιών του.
Ακολουθεί ένα δείγμα του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο παρήχθη κατά την υλοποίηση του προγράμματός μας:
- Κοινόψηφιακό άλμπουμ:
- Κοινόpadlet:
https://padlet.com/ssanmiguelsousa/blumenfeste-flower-festivals-etwinning-project-cjc75nzlyuqu77mm
- ΚοινόΚουΐζ με θέμα «Flower Festival»:
https://view.genially.com/683dd0efa5bb427f341edd95
- Προτάσεις για ιστοσελίδες με δυνατότητα δωρεάν λήψης εικόνων
https://www.shutterstock.com/el/explore/royalty-free-images?consentChanged=true
Αναλυτικός Απολογισμός Έργου eTwinning
Τίτλος Έργου: Blumenfeste/ Flower Festival
Χώρα: Ελλάδα
Σχολείο: Εσπερινό Γυμνάσιο Αλοννήσου
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Λαζαρίδης Παναγιώτης
Συμμετοχή: Κωνσταντά Δήμητρα
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2024 – Ιούνιος 2025
Συνεργαζόμενα σχολεία: από Ιταλία και Ισπανία.
Closing of the 2nd eTwinning Project by the Evening High School of Alonissos
Project Title: Blumenfeste/ Flower Festival
Project Founder: Patricia Conde Pardo – Escola Oficial de Idiomas (EOI) de Ourense (Spain)
Our project “Blumenfeste/ Flower Festival” was successfully completed, bringing together students from Alonissos (Greece), Ourense (Spain) & Lecce (Italy) in a constructive cultural collaboration.
Main objectives of the project:
- Achieving communication in a foreign language (English or German) - Linguistic communication and multilingual competence.
- Getting to know cultural representations related to flowers & nature in our countries - Cultural awareness and ability to express.
- Using & utilising collaborative online tools – Digital competence.
- Mutual learning & developing communication, organisational and teamwork skills – Personal, social and learning competence.
Project timeline and thematic sections
The implementation of the project followed an organized and gradual course. Specifically:
- December 2024 - January 2025: Getting to know the participants, students & teachers.
- January – February 2025: Presentation of the partner schools, organization of working groups.
- March 2025: Digital security, use of information and images on the internet, collection of information about festivals.
- April 2025: Collaborative processing of challenges.
- May 2025: Presentation of the results of the challenges, selection of the best result of the challenge.
- June 2025: Reflection, evaluation of the achievement of learning objectives, student & teacher satisfaction survey and dissemination of material.
Thematic Units:
The project includes educational material, which concerns:
- respect for copyright.
- the use of digital media, creation of avatars based on descriptive text & posting on the individual student profile.
- the creation of individual proposed logos and co-decision on the name & logo of each group.
- the creation of common padlet & Escape rooms challenges with the genially application.
- the exchange of information about the flower festivals per country with shared google docs.
Collaboration and Participation:
Students actively participated by creating Padlets & quizzes, while exchanging wishes based on cultural/religious customs. Collaboration with schools abroad was regular, including online meetings and joint publications on twinboard & Bookcreator.
Results:
- Active involvement of students in the educational process in collaboration with their peers from other European schools.
- Raising awareness of students in similar cultural activities related to flowers in their countries.
- Cultivation of digital, social & linguistic skills of participants.
- Development of strong collaborative relationships between collaborating teachers.
Dissemination:
The project was presented through the school bulletin board, a school event and the school website and blog.
The project demonstrated in practice how collaboration & creative expression can be developed within the educational process. Our students highlighted a part of Greek and generally European culture & its values.
Below is a sample of the educational material produced during the implementation of our program:
- Shared digital album:
- Shared padlet:
https://padlet.com/ssanmiguelsousa/blumenfeste-flower-festivals-etwinning-project-cjc75nzlyuqu77mm
- Shared Quiz on the topic of “Flower Festival”:
https://view.genially.com/683dd0efa5bb427f341edd95
- Suggestions for websites with free downloads images
https://www.shutterstock.com/el/explore/royalty-free-images?consentChanged=true
eTwinning Project Summary
Project Title: Blumenfeste/ Flower Festival
Country: Greece
School: Evening High School of Alonissos
Responsible teacher: Lazaridis Panagiotis
Participation: Constanta Dimitra
Duration: December 2024 – June 2025
Participating schools: from Italy and Spain.