SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

(εικόνες) Κλείσιμο 2ου Προγράμματος eTwinning από το Εσπερινό Γυμνάσιο Αλοννήσου

2025-06-14 14:25:38
(εικόνες) Κλείσιμο 2ου Προγράμματος eTwinning από το Εσπερινό Γυμνάσιο Αλοννήσου

Τίτλος έργου: Blumenfeste/ Flower Festival
Ιδρύτρια έργου: Patricia Conde Pardo – Escola Oficial de Idiomas (EOI) de Ourense (Spain)

Το έργο μας «BlumenfesteFlower Festival» ολοκληρώθηκε με επιτυχία, φέρνοντας κοντά μαθητές από την Αλόννησο (Ελλάδα), την Ourense (Ισπανία) & το Lecce (Ιταλία) με μια εποικοδομητική πολιτιστική συνεργασία.

Κύριοι στόχοι του έργου:

  1. Η επίτευξη επικοινωνίας σε μία ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γερμανικά) -Γλωσσική επικοινωνία και πολυγλωσσική ικανότητα.
  2. Η γνωριμία πολιτισμικών αναπαραστάσεων σχετικών με τα λουλούδια & την φύση στις χώρες μας - Πολιτισμική επίγνωση και ικανότητα έκφρασης.
  3. Η χρησιμοποίηση & η αξιοποίηση συνεργατικών διαδικτυακών εργαλείων – Ψηφιακή ικανότητα.
  4. Η αλληλομάθηση & η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, οργάνωσης και ομαδικής εργασίας – Προσωπική, κοινωνική και ικανότητα μάθησης.

 

Χρονοδιάγραμμα και θεματικές ενότητες του έργου

Η υλοποίηση του έργου ακολούθησε μια οργανωμένη και σταδιακή πορεία. Συγκεκριμένα:

  • Δεκέμβριος 2024 - Ιανουάριος 2025: Γνωριμία των συμμετεχόντων, μαθητών & εκπαιδευτικών.
  • Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025: Παρουσίαση των σχολείων - εταίρων, οργάνωση ομάδων εργασίας.
  • Μάρτιος 2025: Ψηφιακή ασφάλεια, χρήση πληροφοριών και εικόνων στο διαδίκτυο, συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα φεστιβάλ.
  • Απρίλιος 2025: Συνεργατική επεξεργασία προκλήσεων.
  • Μάιος 2025: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των προκλήσεων, επιλογή του καλύτερου αποτελέσματος της πρόκλησης.
  • Ιούνιος 2025: Αναστοχασμός, αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, έρευνα ικανοποίησης μαθητών & εκπαιδευτικών και διάχυση υλικού.

Θεματικές Ενότητες:

Το έργο εμπεριέχει εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αφορά:

  • στον σεβασμό στα πνευματικά δικαιώματα.
  • στην χρήση ψηφιακών μέσων, δημιουργία avatar με βάση περιγραφικό κείμενο & ανάρτηση στο ατομικό προφίλ των μαθητών.
  • στην δημιουργία ατομικών προτεινόμενων λογοτύπων και συναπόφαση για την ονομασία & τον λογότυπο της κάθε ομάδας.
  • στην δημιουργία κοινού padlet & Escape rooms challenges με την εφαρμογή genially.
  • στην ανταλλαγή πληροφοριών για τα ανά χώρα φεστιβάλ λουλουδιών με κοινόχρηστα έγγραφα google docs.

Συνεργασία και Συμμετοχή:

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά δημιουργώντας Padlets & κουίζ, ενώ παράλληλα αντάλλαξαν ευχές βάσει πολιτισμικών/θρησκευτικών εθίμων. Η συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού ήταν τακτική, περιλαμβάνοντας διαδικτυακές συναντήσεις και κοινές δημοσιεύσεις στο twinboard & στο Bookcreator. 

Αποτελέσματα:

  • Ενεργή εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία συνεργατικά με συνομήλικους τους μαθητές από άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
  • Ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σε παρόμοιες πολιτισμικές δράσεις που αφορούν τα λουλούδια στις χώρες τους.
  • Καλλιέργεια των ψηφιακών, των κοινωνικών & των γλωσσικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων.
  • Ανάπτυξη ισχυρών συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών.

Διάχυση:

Το έργο παρουσιάστηκε μέσα από τον σχολικό πίνακα ανακοινώσεων, από σχολική εκδήλωση και την ιστοσελίδα και το ιστολόγιο του σχολείου.

Το έργο ανέδειξε έμπρακτα πώς η συνεργασία & η δημιουργική έκφραση μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/-τριες μας ανέδειξαν τμήμα του ελληνικού και εν γένει του ευρωπαϊκού πολιτισμού & των αξιών του.

Ακολουθεί ένα δείγμα του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο παρήχθη κατά την υλοποίηση του προγράμματός μας:

  1. Κοινόψηφιακό άλμπουμ:

https://read.bookcreator.com/PylVmv_KIKnh7_ziU0G6Ntu8_sC3BkuqfLy9O74AdqKYXLJoIZ1RFg/0B8Am9NlRzCEvIO6fSKvug/LvaGw0C4RQqPPzF6z3q63A

  1. Κοινόpadlet:

https://padlet.com/ssanmiguelsousa/blumenfeste-flower-festivals-etwinning-project-cjc75nzlyuqu77mm

  1. ΚοινόΚουΐζ με θέμα «Flower Festival»:

https://view.genially.com/683dd0efa5bb427f341edd95

  1. Προτάσεις για ιστοσελίδες με δυνατότητα δωρεάν λήψης εικόνων

https://pixabay.com/el/

https://www.pexels.com/el-gr/

https://www.shutterstock.com/el/explore/royalty-free-images?consentChanged=true

https://freerangestock.com/

https://unsplash.com/

Αναλυτικός Απολογισμός Έργου eTwinning

Τίτλος Έργου: BlumenfesteFlower Festival
Χώρα: Ελλάδα
Σχολείο: Εσπερινό Γυμνάσιο Αλοννήσου
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Λαζαρίδης Παναγιώτης

Συμμετοχή: Κωνσταντά Δήμητρα
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2024 – Ιούνιος 2025
Συνεργαζόμενα σχολεία: από Ιταλία και Ισπανία.

 Closing of the 2nd eTwinning Project by the Evening High School of Alonissos

 

Project Title: Blumenfeste/ Flower Festival

Project Founder: Patricia Conde Pardo – Escola Oficial de Idiomas (EOI) de Ourense (Spain)

 

Our project “Blumenfeste/ Flower Festival” was successfully completed, bringing together students from Alonissos (Greece), Ourense (Spain) & Lecce (Italy) in a constructive cultural collaboration.

 

Main objectives of the project:

  1. Achieving communication in a foreign language (English or German) - Linguistic communication and multilingual competence.
  2. Getting to know cultural representations related to flowers & nature in our countries - Cultural awareness and ability to express.
  3. Using & utilising collaborative online tools – Digital competence.
  4. Mutual learning & developing communication, organisational and teamwork skills – Personal, social and learning competence.

 

Project timeline and thematic sections

The implementation of the project followed an organized and gradual course. Specifically:

  • December 2024 - January 2025: Getting to know the participants, students & teachers.
  • January – February 2025: Presentation of the partner schools, organization of working groups.
  • March 2025: Digital security, use of information and images on the internet, collection of information about festivals.
  • April 2025: Collaborative processing of challenges.
  • May 2025: Presentation of the results of the challenges, selection of the best result of the challenge.
  • June 2025: Reflection, evaluation of the achievement of learning objectives, student & teacher satisfaction survey and dissemination of material.

 

Thematic Units:

The project includes educational material, which concerns:

  • respect for copyright.
  • the use of digital media, creation of avatars based on descriptive text & posting on the individual student profile.
  • the creation of individual proposed logos and co-decision on the name & logo of each group.
  • the creation of common padlet & Escape rooms challenges with the genially application.
  • the exchange of information about the flower festivals per country with shared google docs.

 

Collaboration and Participation:

Students actively participated by creating Padlets & quizzes, while exchanging wishes based on cultural/religious customs. Collaboration with schools abroad was regular, including online meetings and joint publications on twinboard & Bookcreator.

 

Results:

  • Active involvement of students in the educational process in collaboration with their peers from other European schools.
  • Raising awareness of students in similar cultural activities related to flowers in their countries.
  • Cultivation of digital, social & linguistic skills of participants.
  • Development of strong collaborative relationships between collaborating teachers.

 

Dissemination:

The project was presented through the school bulletin board, a school event and the school website and blog.

The project demonstrated in practice how collaboration & creative expression can be developed within the educational process. Our students highlighted a part of Greek and generally European culture & its values.

Below is a sample of the educational material produced during the implementation of our program:

 

  1. Shared digital album:

https://read.bookcreator.com/PylVmv_KIKnh7_ziU0G6Ntu8_sC3BkuqfLy9O74AdqKYXLJoIZ1RFg/0B8Am9NlRzCEvIO6fSKvug/LvaGw0C4RQqPPzF6z3q63A

 

  1. Shared padlet:

https://padlet.com/ssanmiguelsousa/blumenfeste-flower-festivals-etwinning-project-cjc75nzlyuqu77mm

 

  1. Shared Quiz on the topic of “Flower Festival”:

https://view.genially.com/683dd0efa5bb427f341edd95

 

  1. Suggestions for websites with free downloads images

https://pixabay.com/el/

https://www.pexels.com/el-gr/

https://www.shutterstock.com/el/explore/royalty-free-images?consentChanged=true

https://freerangestock.com/

https://unsplash.com/

 

eTwinning Project Summary

Project Title: Blumenfeste/ Flower Festival

Country: Greece

School: Evening High School of Alonissos

Responsible teacher: Lazaridis Panagiotis

Participation: Constanta Dimitra

Duration: December 2024 – June 2025

Participating schools: from Italy and Spain.

Photo Gallery