SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

Θραύση κάβου και θραύση εμπιστοσύνης και δικαιοσύνης… | Γράφει ο Υποναύαρχος ΛΣ(ε.α) Ανδρέας Θεοφίλου

2025-05-05 15:01:43
Θραύση κάβου και θραύση εμπιστοσύνης και δικαιοσύνης… | Γράφει ο Υποναύαρχος ΛΣ(ε.α) Ανδρέας Θεοφίλου

ΘΡΑΥΣΗ ΚΑΒΟΥ  & ΘΡΑΥΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ …

Αποπομπη & απομάκρυνση του Προϊσταμένου της Λιμενικής Αρχής Αλοννησου καθώς και διενέργεια Ε.Δ.Ε για την διερεύνηση πειθαρχικών παραπτωμάτων, συμφωνα με τον Ν.3528/2007 άρθρο 126 περι ΕΔΕ “
 
( Ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ) ενεργείται κάθε φορά που η υπηρεσία έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος. Η εξέταση αυτή αποσκοπεί στη συλλογή στοιχείων για τη διαπίστωση της τέλεσης πειθαρχικού παραπτώματος..”)  αποφασιστηκε απο την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, με αφορμη το συμβάν που έλαβε χώρα την 01-05-2025  στο λιμάνι Πατητήρι της Αλοννήσου και αφορα στην θραύση κάβου και την έκθεση σε κίνδυνο επιβατών και οχημάτων κατα την διαδικασία φορτοεκφόρτωσης στο Ε/Γ«Speedrunner Jet 2» .
 
Η άμεση  αυτή απόφαση που αναδίδει άρωμα τιμωρίας δεικνύει ως υπεύθυνο τον Προϊστάμενο της Λιμενικής Αρχής Αλοννησου αφου αποφασίστηκε ήδη η απομάκρυνσή του ενώ για το ίδιο ακριβώς θέμα διετάχθει απο τον Αρχηγό Λ.Σ Ε.Δ.Ε για την διερεύνηση διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος. Αφού μάλλον λοιπόν ανευρέθει ο υπαίτιος της δημιουργηθείσας αυτής επικίνδυνης κατάστασης, ας παραθέσουμε λοιπόν και τις παρακάτω διαπιστώσεις προκειμένου να εξαχθούν και τα δικά μας συμπεράσματα . 
 
Σύμφωνα με τον Κ.Δ.Ν.Δ ‘αρθρα 104-113 ΄  “Ο πλοίαρχος έχει την εν γένει διοίκησιν εν τω πλοίω και ασκεί εξουσίαν επί των επιβαινόντων, λαμβάνων παν αναγκαιον μέτρον, εντός των υφιστάμενων κανονισμών, προς τον σκοπόν τηρήσεως της τάξεως, της πειθαρχίας και της υγιεινής και διά την ασφάλειαν του πλοίου, των επιβαινόντων και του φορτίου. Ο πλοίαρχος έχει την κυβέρνησιν του πλοίου, τηρεί τους κανονισμούς προς αποφυγή σύγκρουσης πλοίων και τας εις την ασφάλειαν της ναυσιπλοΐας εν γένει αναφερόμενες διατάξεις, διευθύνει δε αυτοπροσώπως το πλοίον κατά τον είσπλουν εις τους λιμένας και όρμους και κατά τον έκπλουν εξ αυτών, κατά την διέλευση διά διωρύγων και στενών και κατά πάσαν γενικώς περίπτωσιν ιδιαιτέρως δυσχερούς πλού. “ καθώς και με τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου αποκλειστικά αρμόδιος και υπεύθυνος  για την ασφαλεια του πλοιου καθως και για την ασφαλη διαχειριση αυτου σε ολες τις εκφανσεις που προβλεπονται  είναι ο πλοίαρχος και δεν θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι αυτός και ως εκ τούτων είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος και υπεύθυνος:
  •  για τον τρόπο προσέγγισης και πρυμοδετηση του πλοιου.. 
  • Για την προβλεψη ασφαλους προσεγγισης λαμβάνοντας και συνεκτιμώντας τις επικρατουσες καιρικες συνθηκες υψος κυματος διεύθυνση και ένταση ανέμου.. 
  • Για την κατασταση παλαιοτητα μεγεθος καταλληλοτητα των καβων προσδεσης..
  •  Για τον τροπο και μεθοδολογια προσδεσης οπως προσδεση με εναν καβο απο την μεση του πλοιου με δυο κάβους υπό επιλεξιμες γωνιες αναλόγως των επικρατούσων συνθηκών.
  •  Για την εκτίμηση επικινδυνοτητας κατα την προσεγγιση που αφορα στην ασφαλη φορτωση εκφορτωση οχηματων επιβατών λαμβάνοντας υπόψη την συμπεριφορα του πλοιου συμφωνα με τους διατοιχισμούς και προνευσταμους γωνιες κλισης και υψη που αναπτυσσονται.. 
  • Για την τυχόν  ληψη αποφασης για την ασφαλη προσεγγιση η οχι στον εν λογω λινενα δεδομένου ότι πλείστες φορές δεν έχει προσεγγίσει Ε/Γ πλοίο σε λιμένες που εμφανίζουν επικινδυνότητα λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με την ακαταλληλότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων ,με γνώμονα πάντα την ασφάλεια. 
Τέλος αφού και αναζητούμε πραγματική λύση στο πρόβλημα ασφάλεια λιμένων  και όχι εξιλαστήρια θύματα ας αναρωτηθούν οι αρμόδιοι για την καταλληλότητα και την επάρκεια των λιμενικών εγκαταστάσεων στην νησιωτική χώρα.

Υπενθυμίζω την έκθεση που κατέθεσαν για πολλοστή συνεχόμενη χρονιά οι πλοίαρχοι της ελληνικής ακτοπλοΐας στο ΥΝΑΝΠ το 2024 η έκθεση κατατέθηκε από τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ),  και τη γενική γραμματέα προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων , με κοινοποίηση στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία όπως και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Μέσα σε αυτή, βρίσκεται η ετήσια έρευνα  για τα λιμάνια, οι ελλείψεις και τα προβλήματα επικινδυνότητας που έχουν από τους βασικούς χρήστες αυτών, τους πλοιάρχους που επιβιβάζουν και αποβιβάζουν εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες και τους 12 μήνες του χρόνου. Στην εν λόγω λίστα κατατάσσεται και ο λιμένας Αλοννήσου και χαρακτηρίζεται  ως επικίνδυνη η πρυμνοδέτηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα.

Τα συμπεράσματα δικά σας…

ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ
 Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)