ΣΚΙΑΘΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ : Ενίσχυση στα άκρα της σεζόν, νέες πτήσεις και αβεβαιότητα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη
Οι κινήσεις της δημοτικής αρχής και του Δημάρχου τις πρώτες ημέρες του 2025 | Τι αναφέρει στο Skiathoslife.gr και την Ντέπυ Χιωτοπούλου 2024-12-31 15:20:54Με την ανακοίνωση μιας νέας αγοράς του εξωτερικού αποχαιρετάει το 2024 η Σκιάθος, ατενίζοντας το 2025 τις αεροπορικές της συνδέσεις με μεγαλύτερη αισιοδοξία. Σε αντίθεση με την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη, η οποία ακόμη παραμένει αβέβαιη.
Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)
Το νησί του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη υποδέχεται με αισιοδοξία τη νέα χρονιά συνεχίζοντας δυναμικά να αναπτύσσει το τουριστικό του προϊόν, το οποίο εκτός από το δίπτυχο ‘ήλιος + θάλασσα’ εξελίσσει και άλλες μορφές τουρισμού όπως είναι η γαστρονομία, ο περιπατητικός τουρισμός με τα 100 χλμ. και τα 15 μονοπάτια του, εκ των οποίων ένα για ΑμεΑ, κλπ.
Ήδη, από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής, από το 2019, είχε τεθεί ως στόχος η δυναμική παρουσία του προορισμού τουριστικά, και εκτός από το δημοφιλές κλασικό μοντέλο ‘ήλιος + θάλασσα’, να υπάρχει ανάπτυξη και σε διαφορετικά μοντέλα.
«Ο Δήμος Σκιάθου ήταν ο πρώτος Δήμος που συνεργάστηκε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, μια συνεργασία που ξεκίνησε στο τέλος του 2020, με θέμα την ανθεκτικότητα του προορισμού στον covid καθώς και τους δυναμικούς τρόπους προβολής» ανέφερε ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 4ο Περιφερειακό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων που διεξήχθη στη Λάρισα, στις 3 Δεκεμβρίου 2024.
Όπως ο ίδιος επισήμανε, η μεταξύ τους συνεργασία – Δήμου και ΠΟΤ- θα συνεχιστεί ενώ συζητιέται η διοργάνωση εντός της νέας χρονιάς, ενός συνεδρίου για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε μικρά νησιά.
Η δυναμική του αεροδρομίου
Ο Δήμος Σκιάθου, κάθε χρόνο διαθέτει 500.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του, για την προβολή του προορισμού.
«Έχουμε συνεργαστεί και με τις 13 χώρες που έχει απευθείας σύνδεση η Σκιάθος, έχουμε κάνει καμπάνιες στο μετρό του Λονδίνο, στο Παρίσι, στο τραμ της Γερμανίας, με εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού, στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο» ανέφερε ο κ. Τζούμας.
Πρόσφατα, μια νέα αεροπορική σύνδεση ανακοινώθηκε, η οποία θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και θα συνδέει το αεροδρόμιο της Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» με τη Βασιλεία της Ελβετίας. Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με την αεροπορική εταιρεία EasyJet, η οποία, ήδη περιλαμβάνει στο πτητικό της πρόγραμμα το Λονδίνο, το Μάντσεστερ, το Μιλάνο και την Νάπολη με το νησί των Σποράδων.
Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο της Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» για το 11μηνο του 2024, κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 8,7% με 599.9567 επιβάτες για το 2024 έναντι 551.360 το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Σύμφωνα με στοιχεία της Fraport Greece, διαχειρίστριας εταιρίας του αεροδρομίου της Σκιάθου, οι διεθνείς αφίξεις για το 2024 για τους μήνες Απρίλιο – Νοέμβριο, σημείωσαν αύξηση 9,8%. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 542.411 επιβάτες έναντι 494.023 τους αντίστοιχους μήνες του 2023.
Οι δε πτήσεις είχαν αύξηση 2,6% με 3.934 κινήσεις για τους μήνες Μάρτιο – Νοέμβριο του 2024, έναντι 3.833 για τους ίδιους μήνες του 2023.
Το διεθνές αεροδρόμιο της Σκιάθου φέρνει και την πολυπόθητη επιμήκυνση της σεζόν. «Το 2024 ξεκινήσαμε, πρώτη φορά στα χρονικά της Σκιάθου, 1η Απριλίου και τελειώσαμε 2 Νοεμβρίου, αυτό δεν έχει γίνει ποτέ, και μάλιστα καταγράφηκε αύξηση 67% τον Οκτώβριο του 2024 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023» επισήμανε ο δήμαρχος Σκιάθου μιλώντας στο πάνελ του 4ου Περιφερειακού Συνεδρίου της ΠΟΞ με θέμα «Νησιωτικότητα: Προκλήσεις και ευκαιρίες».
Ο ίδιος τόνισε, πως ως Δημοτική αρχή, εστιάζει στην τόνωση της τουριστικής κίνησης στα άκρα της σεζόν, δημιουργώντας πρόσθετο προϊόν και διεκδικώντας την εποχικότητα στις συναντήσεις τους με τους tour operators, και όπως δήλωσε στο Skiathoslife.gr ο Δήμος Σκιάθου θα προχωρήσει σε ένα πρόσθετο μέτρο, που θα αφορά την υποχρέωση του κάθε επαγγελματία που θα θελήσει να νοικιάσει κοινόχρηστο χώρο, να λειτουργεί την επιχείρησή του κατά το διάστημα από Απρίλιο έως τέλη Οκτωβρίου. «Θα το επιβάλλουμε, αλλά εκεί σταματάει ο δικός μας ρόλος. Μετά, πρέπει να μπει μπροστά και το επιχειρείν» υπογράμμισε ο κ. Τζούμας.
Υπενθυμίζεται, ότι για το 2023 στο αεροδρόμιο καταγράφηκαν 552.844 επιβάτες, έναντι 511.611 το 2022.
Με το βλέμμα στραμμένο σε νέες συνδέσεις
Και αν, ήδη έχει ανακοινωθεί η έναρξη νέας αεροπορικής σύνδεσης με τη Σκιάθο, που αφορά τη Βασιλεία της Ελβετίας, στα πλάνα του Δήμου Σκιάθου είναι η ένταξη κι άλλων απευθείας συνδέσεων.
Όπως αποκάλυψε στο Skiathoslife.gr ο κ. Τζούμας υπάρχει ήδη μια στενή συνεργασία μεταξύ Δήμου, ΕΟΤ και αεροπορικών εταιριών που αφορά προορισμούς όπως οι Βρυξέλλες του Βελγίου, «και κοιτάμε και το Λουξεμβούργο και την Ισπανία. Είμαστε σε συζητήσεις που έχουμε ξεκινήσει ήδη από πέρυσι» δήλωσε ο δήμαρχος Σκιάθος προσθέτοντας «στόχος είναι να ανοίξουμε και σε νέες αγορές, δημιουργείται ένα αίσθημα ασφάλειας, όταν δεν εξαρτόμαστε από μια ή δυο αγορές».
Να σημειώσουμε ότι η Σκιάθος σε ποσοστό άνω του 60% εξαρτάται από τη Βρετανική Αγορά με τους Βρετανούς για το 2024 να έχουν ξεπεράσει τους 100.000 επισκέπτες, κάνοντας νέο ρεκόρ, ενώ δεύτερη αγορά ήταν η Ιταλία με περίπου 60.000 επισκέπτες.
Πιο εύκολα ανοίγει μια αεροπορική σύνδεση παρά μια ακτοπλοϊκή
Το 2025, όπως προαναφέρθηκε ανοίγει ο νέος προορισμός, η Βασιλεία της Ελβετίας, το 2022 άνοιξε το Παρίσι.
«Πιο εύκολα ανοίγει σε εμάς μια σύνδεση αεροπορική παρά το να δρομολογηθεί ένα πλοίο» σχολίασε ο κ. Τζούμας, σχετικά με τις συνδέσεις που έχει το νησί με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και με χώρες του εξωτερικού.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων, η οποία ξεκίνησε το 2021, μετά από κοινές ενέργειες του Δημάρχου κ. Τζούμα και του τότε δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβα, μπορεί να περνάει κάθε χρόνο από τα… σαράντα κύματα, ωστόσο, έστω και την ύστατη στιγμή δρομολογείται.
Πρόσφατα, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Σκιάθου, Σκοπέλου και Αλοννήσου, με κοινή τους επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητούσαν την επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
«Κάθε φορά γίνεται αγώνας, πρέπει να εμπλακούν δυο υπουργεία, το Ναυτιλίας και το Πολιτικής Προστασίας, γιατί το κονδύλι αφορά την ανάκαμψη της περιοχής» δήλωσε στο Skiathoslife.gr ο κ. Τζούμας εξηγώντας πως η συγκεκριμένη γραμμή είναι αναπτυξιακή, δεν είναι χαρακτηρισμένη ως άγονη. «Κάθε φορά γίνεται μια διπλωματική προσέγγιση, το πώς θα χαρακτηριστεί, το πότε θα γίνει, και όλο αυτό αποφασίζεται αργά» υπογραμμίζει.
Χωρίς επιδότηση δεν θα είναι βιώσιμο το δρομολόγιο
Οι εμπλεκόμενοι του τουρισμού αλλά και οι τοπικές αυτοδιοικήσεις ζητούν να ανακοινώνονται έγκαιρα τα δρομολόγια της γραμμής, ούτως ώστε να γίνεται ο σωστός προγραμματισμός από όλους.
Όμως, όχι μόνο δεν ανακοινώνονται έγκαιρα τα δρομολόγια, αλλά υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση σ’ ότι αφορά την ένταξη της συγκεκριμένης σύνδεσης ως επιδοτούμενη.
«Για να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο, πρέπει να υπάρχει επιδότηση, διαφορετικά έχει ξεκαθαρίσει η εταιρία ότι δεν θα έρθει. Και για να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο, θα πρέπει να παρουσιαστεί ο συνδυασμός Θεσσαλονίκη – Σποράδες, Θεσσαλονίκη – Σκιάθος, να παρουσιαστεί και ως city break, να προσελκύσει το εξωτερικό, να αρχίσουν από νωρίς οι κρατήσεις, να μπορεί και η εταιρία να έχει μια σταθερότητα. Όταν αυτό αποφασίζεται αργά, δεν μπορεί να αναπτυχθεί, και ξέρουμε ότι κάποια στιγμή θα σταματήσει η χρηματοδότηση» τονίζει ο κ. Τζούμας μεταφέροντας την αγωνία του για την τύχη της γραμμής.
Ενδιαφέρον για ελεύθερη γραμμή
Σύμφωνα με τις πηγές του χώρου, για τη συγκεκριμένη γραμμή υπάρχει ενδιαφέρον από άλλον πλοιοκτήτη, πλην του συγκεκριμένου που την εκτελεί εδώ και μια τετραετία, ο οποίος δηλώνει πως θα βάλει ταχύπλοο πλοίο, ως ελεύθερη γραμμή.
Όπως αναφέρουν οι πηγές του Skiathoslife.gr, για να ταξιδέψει το συγκεκριμένο ταχύπλοο, θα πρέπει να πέσουν αρκετά χρήματα για συντηρήσεις, και σύμφωνα με εκτιμήσεις, εν τέλει δεν θα μπει το πλοίο.
«Μέχρι τον Απρίλιο, δεν βλέπουμε φως. Αβέβαιο, παραμένει πάλι το καλοκαίρι» υπογραμμίζουν πηγές του χώρου λέγοντας ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο το συντομότερο δυνατόν, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση και να γίνονται οι έγκαιροι προγραμματισμοί.