ΠNO: Παράνομη και επικίνδυνη η πρόσδεση – απόδεση των πλοίων από τα πληρώματα και όχι από εργαζόμενους στα λιμάνια
2024-11-25 18:05:33Η πρόσδεση και απόδεση των πλοίων στα πορθμεία των λιμανιών θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από εργαζόμενους του λιμένα και όχι από τα πληρώματα των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία .
Το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών επισημαίνει ότι σε ΦΕΚ τον Οκτώβριο του 2024 όριζε τους φορτοεκφορτωτές ως υπεύθυνους και σε περίπτωση έλλειψης με βεβαίωση της λιμενικής αρχή τους λεμβούχους, ωστόσο επισημαίνει με ένα νέο ΦΕΚ και ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 2024 και αριθμό φύλου 6284, προστέθηκε ότι «Ειδικά για τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, η από ξηράς πρόσδεση και λύση αυτών δύναται κατά την κρίση του Πλοιάρχου να διενεργείται και από το πλήρωμά τους».
Αυτό επισημαίνει η ΠΝΟ αποτελεί παραβίαση του Διεθνού Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης των πλοίων (I.S.M. Code), αλλά και της διεθνούς σύμβασης για πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών,( STCW).
«Καταγγέλλουμε την πιο πάνω μεθόδευση με την οποία βάζουν το πλήρωμα στα Ε/Γ-Ο/Γ των Πορθμείων να πηδάνε από τον καταπέλτη για να δέσουν το πλοίο, πράγμα που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ζωή των Ναυτεργατών αλλά και την ασφάλεια του πλοίου, αλλά ούτε είναι στα καθήκοντα του πληρώματος αυτή η διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα για μια ακόμη φορά μεταφέρεται στον Πλοίαρχο η ευθύνη για όλη αυτή την παράνομη διαδικασία με ό,τι αυτό συνεπάγεται», τονίζεται στην ανακοίνωση της ΠΝΟ
Η ΠΝΟ απαιτεί την διαγραφή της συγκεκριμένης προσθήκης αναφέροντας ότι «η πρόσδεση και απόδεση των πλοίων να γίνεται από τους εργαζόμενους του λιμανιού” που είναι υπεύθυνοι γι’ αυτό».
Προσθέτει επίσης ότι «αυτή η απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και μας έχει καταγγελθεί από το σύνολο Ναυτεργατών όλων των πορθμειακών γραμμών της χώρας θα αποτελέσει και αίτημα ενόψει των διαπραγματεύσεων με την Ένωση Πορθμείων για την ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ