Επισημάνθηκε ότι «η ευθύνη είναι τεράστια και δεν πρέπει να περιορίζεται σε αδικαιολόγητες διώξεις των Ελλήνων Πλοιάρχων, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται ως εξιλαστήρια θύματα για να ξεπεραστούν οι πραγματικοί λόγοι ευθύνης και να αποσιωπηθεί η πραγματική κατάσταση».
Εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η Βασιλική Μπόγρη αναφέρθηκε στο κυβερνητικό πρόγραμμα νέων επενδύσεων στα λιμάνια.
Ουσιαστικές οι παρεμβάσεις του ΓΓ ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, του Προέδρου της ΣΕΕΝ Διονύση Θεοδωράτο, του πρώην Υφυπουργού Βουλευτή Κωνσταντίνο Κατσαφάδο και του Προέδρου του ΕΒΕΠ.
«Επιβάλλεται περιορισμός της γραφειοκρατίας, η επιτάχυνση των διαγωνιστικών διαδικασιών αλλά και η επικοινωνία προς τους χρήστες της Ακτοπλοΐας και του θαλάσσιου τουρισμού σε θέματα ασφάλειας».
Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των εταιριών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.
Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελίτωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν.
Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.