Θεσσαλονίκη: Προς… Ιούλιο το πλοίο για Σποράδες – Όσο αργεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι ζημιά για όλους
Έντονος εξακολουθεί να είναι ο προβληματισμός που επικρατεί στον κλάδο του τουρισμού στα νησιά των Σποράδων. Αιτία η ακτοπλοϊκή σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη, η οποία παραμένει αβέβαιη. Κύκλοι της αγοράς, λένε ότι θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου. Ήδη, για τον Ιο 2024-05-31 07:39:36Μία μέρα προτού ολοκληρωθεί ο Μάιος και η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες για τη φετινή σεζόν παραμένει αβέβαιη.
Όπως έχει ήδη αναδείξει το θέμα το GRTimes.gr, ο μειοδοτικός διαγωνισμός για τη γραμμή δεν έχει καν ανοίξει. Πιθανότατα θα «τρέξει» την προσεχή Τρίτη 4 Ιουνίου, στην ημερήσια διάταξη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) όπου και θα εξεταστούν θέματα της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου, της επόμενης δρομολογιακής περιόδου (2024 – 2025), καθώς και θέματα συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
Κύκλοι της αγοράς λένε πως το πλοίο θα μπει από την 1η Ιουλίου. «Κάναμε μεγάλο αγώνα, κάναμε από κοινού με τον Δήμο Θεσσαλονίκης πολλές δράσεις για την προβολή της σύνδεσης ώστε να μπορέσει να είναι βιώσιμη η γραμμή» δηλώνει στο GRTimes.gr ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας υπενθυμίζοντας πως τα δρομολόγια ξεκίνησαν πριν τρία χρόνια, το 2021.
Από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπήρξαν καθυστερήσεις, ωστόσο τον Μάρτιο εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση και στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που είχε πραγματοποιηθεί τη Μεγάλη Τετάρτη 1 Μαΐου, είχε δοθεί το «πράσινο φως». Έκτοτε, διάφορα τεχνικά προβλήματα έχουν βάλει φρένο στη διενέργεια του μειοδοτικού διαγωνισμού με αποτέλεσμα, μέχρι στιγμής, να παραμένει αβέβαιη η εκτέλεση της γραμμής.
Αν δεν ξέρουν τα δρομολόγια, πώς θα κλείσουν δωμάτια;
Η μη ανακοίνωση δρομολογίων στο Θεσσαλονίκη – Σποράδες δεν βοηθάει στο να προγραμματίσει ο κόσμος έγκαιρα τις διακοπές του. «Εάν δεν ξέρουν τα δρομολόγια, πώς θα κλείσουν τη διαμονή τους;» αναρωτιέται ο δήμαρχος Σκιάθου, προσθέτοντας ωστόσο, ότι εφόσον ξεκινήσει η σύνδεση από την 1η Ιουλίου, θα είναι καλύτερα, από το να μην υπάρξει καθόλου.
Προβληματισμένος είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου (ΕΞΣ) και ναυτικός πράκτορας Πάνος Ανδριτσόπουλος. «Εάν δεν δούμε το πλοίο να δένει στο λιμάνι, τότε δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τίποτα» τονίζει στο GRTimes.gr ο κ. Ανδριτσόπουλος.
Ο ίδιος εξηγεί πως το γεγονός ότι δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η εκτέλεση της γραμμής, ούτως ώστε να μπορεί ο κόσμος να προγραμματίσει τις διακοπές του, δεν δημιουργεί καλή εικόνα. «Όσο καθυστερεί, δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα, όσο αργεί είναι ζημιά για όλους» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΕΞΣ. Τα προβλήματα στις κρατήσεις είναι πιο έντονα στα άλλα δυο νησιά των Σποράδων -τη Σκόπελο και την Αλόννησο- που έχουν μεγαλύτερη εξάρτηση από τη συγκεκριμένη σύνδεση.
Η αγορά στη Σκιάθο, εκτός από τους αλλοδαπούς -με πρώτους τους Βρετανούς- και τις πτήσεις τσάρτερ, έχει μερίδιο και από τον Θεσσαλικό κάμπο, καθώς και από τη Βόρεια Ελλάδα, με τη συγκεκριμένη απευθείας σύνδεση με Θεσσαλονίκη να δίνει τα τελευταία χρόνια πρόσθετες αφίξεις.
Ακυρώσεις για τον Ιούνιο
Η Αλόννησος είναι ένα από τα νησιά των Σποράδων που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης, αλλά και από το Μαντούδι εξυπηρετώντας τους ταξιδιώτες από Νότια Ελλάδα.
«Εάν τα δρομολόγια δεν γνωστοποιούνται από νωρίς, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα, ιδίως στους ξένους, οι οποίοι κλείνουν τις διακοπές τους από τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο» δηλώνει στο GRTimes.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Αλοννήσου Χαρίκλεια Θεοδώρου.
Όπως εξηγεί, ήδη υπάρχουν ακυρώσεις για τον Ιούνιο και εκείνοι που έχουν κλείσει μέσω on line δικτύων, όσο πλησιάζει το χρονικό διάστημα που δικαιούνται να κάνουν ακύρωση, οδηγούνται σ’ αυτήν.
«Είμαστε τέλη Μαΐου και δεν ξέρουμε εάν θα υπάρχει γραμμή. Δεν θα ξεκινήσουν ούτε οι ξένοι, ούτε οι Έλληνες» δηλώνει η κα. Θεοδώρου.
Σχετικά με τις τιμές, όπως επισημαίνεται παραμένουν οι ίδιες με πέρυσι. Τον Ιούνιο τα ενοικιαζόμενα δωμάτια κυμαίνονται μεταξύ 35 – 70 ευρώ, Ιούλιο, Αύγουστο από 50 – 120 ευρώ.
Τροποποίηση δρομολογίων και εκπρόθεσμη δρομολόγηση
Μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης του Σ.Α.Σ στις 4 Ιουνίου, θα ζητηθεί η τροποποίηση των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ «Ιωλκός» στη γραμμή Βόλος – Σκιάθος – Γλώσσα – Σκόπελος – Αλόννησος (Μαντούδι) και επιστροφή έως 31/10/2024.
Επίσης, θα συζητηθεί η εκπρόθεσμη δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Άγιος Νεκτάριος Αίγινας» για το διάστημα από 3/6/2024 έως 2/06/2025 στη γραμμή Μαντούδι – Γλώσσα Σκοπέλου – Σκιάθος και επιστροφή.
«Εφόσον εγκριθεί και αυτή η γραμμή, θα βοηθήσει» σχολιάζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου και ναυτικός πράκτορας Πάνος Ανδριτσόπουλος.
Πηγή:grtimes.gr