Αλέξανδρος Ευσταθίου: «Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση- Δεν σταματάμε να προσπαθούμε»
2024-01-09 13:22:49
Δεν πρόλαβε να αναλάβει και επισήμως τη διοίκηση του Δήμου Σκιάθου και η νέα δημοτική αρχή, ξεκίνησε ήδη τις συναντήσεις της και τις κινήσεις της για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος. Μάλιστα, προ ημερών ο Δήμαρχος κ. Θοδωρής Τζούμας αλλά και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Αλέξανδρος Ευσταθίου συναντήθηκαν με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας θέτοντάς του το ζήτημα της συνέχισης των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από τη Θεσσαλονίκη προς τις Σποράδες.
Θεωρώντας το τουριστικό προϊόν, εθνική υπόθεση ο κ. Ευσταθίου μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη για τον σχεδιασμό και τις κινήσεις του Δήμου Σκιάθου, αλλά και για τα σημεία που θέλουν διόρθωση.
Μάλιστα, ο κ. Ευσταθίου θα βρεθεί σε τουριστική Έκθεση στην Ουτρέχτη, όπου θα συναντηθεί με στελέχη της Transavia, με στόχο την διεύρυνση σε περίοδο των δρομολογίων της αεροπορικής εταιρείας προς τη Σκιάθο.
Μεγάλη ζήτηση στο τουριστικό προϊόν της Σκιάθου
Ο κ. Ευσταθίου αναφέρθηκε στον τουρισμό της Σκιάθου, επισημαίνοντας ότι μετά την περίοδο του Covid, η Σκιάθος και οι Σποράδες είναι στο προσκήνιο του τουριστικού γίγνεσθαι. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση και νομίζω ότι για 1-2 χρόνια η ζήτηση θα κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα. Έχουμε ζήτηση και ροή επισκεπτών, που κι εμείς δεν την περιμέναμε», επεσήμανε ο ίδιος και τόνισε πως η προσπάθεια όλων και της δημοτικής αρχής δεν σταματά για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος. Παρόλα αυτά ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, σχολίασε πως υπάρχει «ταβάνι» σε ότι αφορά στους επισκέπτες.
«Πρέπει να εξετάσουμε και τη δυνατότητα που έχει ο προορισμός, πόσο κόσμο μπορεί να δεχτεί και να εξυπηρετήσει. Δεν μπορούμε να έχουμε χιλιάδες τουρίστες και να αντιμετωπίζουν κάκιστες υποδομές ή ξενοδοχεία με ελλιπείς υπηρεσίες. Προσέχουμε να μην ξεφύγουμε και να μην περάσουμε σε φαινόμενα συμφόρησης και κακής ποιότητας πλέον παροχών και υπηρεσιών.
Βέβαια, προς το παρόν δεν αντιμετωπίζουμε τέτοιο πρόβλημα», είπε και συμπλήρωσε πως υπάρχουν υποδομές που χρήζουν βελτίωσης και εκεί θα ρίξε το μεγαλύτερο βάρος η δημοτική αρχή στην νέα θητεία που ξεκινά.
Σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζονται έργα στο λιμάνι, έργα για την αισθητική βελτίωση της πόλης, έργα που αφορούν στον πολιτισμό. Χαρακτήρισε ως ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα το Κάστρο αλλά και την επίλυση του ζητήματος των συγκοινωνιών στο νησί, που πλέον αποτελούν πρότυπο, παρέχοντας τεράστια οφέλη.
Η σύνδεση των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη και το μεγάλο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης
Μιλώντας για την πρόσφατη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας κ. Κυριαζόπουλο, ο κ. Ευσταθίου ανέφερε ότι πρόκειται για μία από τις πολλές συναντήσεις που έχουν γίνει, πριν ακόμη καλά καλά αναλάβει επίσημα η νέα δημοτική αρχή.
Η συνάντηση αυτή είχε ως κύριο θέμα συζήτησης τη συνέχιση του ακτοπλοϊκού δρομολογίου Θεσσαλονίκης Σποράδων, με στόχο από την πλευρά του Δήμου να ασκήσει από νωρίς πιέσεις ώστε αυτή η γραμμή να συνεχιστεί, καθώς όπως σχολίασε ο κ. Ευσταθίου αποδείχτηκε τα τελευταία χρόνια ένας σημαντικός παράγοντας της ανάπτυξης του νησιού, και μεγάλο βοήθημα για τις επιχειρήσεις της Σκιάθου,
«Δεν έχουν πρόθεση να την κόψουν την γραμμή, όμως εμείς έπρεπε να πιέσουμε και να τονίσουμε τη σημασία της ύπαρξής της και γι’ αυτό παραθέσαμε και συγκεκριμένα στοιχεία, που το αποδεικνύουν», επεσήμανε ο κ. Ευσταθίου, εξηγώντας ότι η εν λόγω γραμμή έχει μία ιδιομορφία, καθώς επιδοτείται από το κράτος, από πόρους που δεν είναι πάντα σίγουροι. «Είναι άσχημο το γεγονός ότι η απόφαση της επιδότησης παίρνεται λίγο πριν την έναρξη της σεζόν. Γι’ αυτό κι εμείς ξεκινήσαμε από τώρα την κουβέντα», τόνισε ο ίδιος επισημαίνοντας πως επειδή πρόκειται για μία ακριβή γραμμή, εάν δεν επιδοτηθεί κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί.
Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα των νησιών των Β. Σποράδων είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση την περίοδο του χειμώνα. «Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι η απομόνωση των νησιών μας τον χειμώνα, διότι παρότι έχουμε δύο καράβια που πηγαινοέρχονται έχουν την ίδια σχεδόν ώρα αναχώρηση και δεν μπορούμε να έρθουμε στον Βόλο και να επιστρέψουμε την ίδια ημέρα στα νησιά, έτσι όπως είναι οι ώρες των δρομολογίων», ανέφερε, ο κ. Ευσταθίου και συμπλήρωσε πως το θέμα αυτό τέθηκε στον Γεν. Γραμματέα με τον ίδιο να κατανοεί το πρόβλημα και να συζητά το ενδεχόμενο ένταξης και άλλης ακτοπλοϊκής εταιρείας με ταχύπλοο ώστε να μπορεί να υλοποιεί τα δρομολόγια των επιστροφών.
Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση
Αναφερόμενος εν γένει στο τουριστικό προϊόν και τα αδύναμά του σημεία, ο κ. Ευσταθίου σχολίασε πως αυτά είναι η η ποιότητα και η κατάσταση κάποιων υποδομών, αλλά και η νοοτροπία κάποιων επιχειρηματιών, που έχουν φιλοσοφία της ….αρπαχτής.
«Για μας τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, και πρέπει έτσι να τον αντιμετωπίζουμε. Με πλάνο, με όραμα και να μην λειτουργούμε με τη φιλοσοφία της αρπαχτής. Πρέπει να επενδύουμε, να γυρίσουμε μεγάλο κομμάτι των κερδών στη δουλειά, να επενδύουμε στους εργαζόμενους, να τους εκπαιδεύουμε», υπογράμμισε ο κ. Ευσταθίου και αναφέρθηκε στο πρόβλημα της εύρεσης προσωπικού, τονίζοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο. Σημείωσε δε, ότι σε αυτό το ζήτημα υπάρχουν κάποια σημάδια ανάκαμψης και επεσήμανε ότι θα ήταν καλό να γίνουν και κάποιες διακρατικές συμφωνίες για να υπάρξει δυνατότητα εργασίας σε κάποιους μετανάστες και πρόσφυγες.