Γεωργιάννα Νταλάρα: «Η Φόνισσα υπερβαίνει τη διάκριση ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι»
2023-11-02 19:33:09Στο διήγημα και γενικά στη λογοτεχνία, χαρακτήρες σαν αυτόν της Φόνισσας είναι διαχρονικοί, ακριβώς επειδή υπερβαίνουν τη διάσταση του χρόνου και των αναγνωστών. Είναι μυθολογικά πρόσωπα, που υπερβαίνουν τη διάκριση ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι.Θεωρώ ότι η ταινία είναι πολύ μακριά από το πρωτότυπο, παρ’ όλα αυτά έχει κρατήσει την ουσία και το απόσταγμα του ηθικού διδάγματος του Παπαδιαμάντη. – Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη στιγμή (δύσκολη ή αστεία) από τα γυρίσματα της ταινίας που δεν θα ξεχάσεις ποτέ; Προσπαθώ απ’ όλα να κρατώ τα αστεία και τα καλά. Και τα γυρίσματα της Φόνισσας σε εξωτερικούς χώρους, ήταν καλά. – H Φραγκογιαννού είναι λόγω του φύλου της, συγχρόνως θύτης και θύμα. Κατά πόσο πιστεύεις ότι ισχύει σήμερα αυτό για τις σύγχρονες γυναίκες; Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, δεν κραδαίνουν στο ίδιο μήκος κύματος, ούτε βάλλονται από τα ίδια πράγματα.
Καλύτερα κανένας άνθρωπος να μην έμπαινε ποτέ σε κανένα παιχνίδι εξουσίας και σε κανέναν απ’ αυτούς τους δύο ρόλους.– Έχεις βιώσει κάποια μορφή έμφυλης βίας; Προσπαθώ να οριοθετούμαι όσο γίνεται καλύτερα. Οποιαδήποτε υπόνοια αρνητικού τύπου, σε οποιαδήποτε μορφή, τη μετουσιώνω σε δύναμη κι αγάπη για μένα κι αυτούς που αγαπώ. – Ως νεαρή μητέρα δύο αγοριών η ίδια, πιστεύεις ότι αγόρια και κορίτσια μεγαλώνουν με διαφορετικό τρόπο σήμερα ή ότι «αγία ελληνική οικογένεια» εξακολουθεί να υπάρχει; Πώς μεγαλώνει μια γυναίκα γιους που να αγαπούν πραγματικά τις γυναίκες; Είναι πάρα πολλά τα διαζύγια κι αυτό από μόνο του αλλάζει τις συνθήκες που μεγαλώνουν τα παιδιά. Ένας άνθρωπος βρίσκει ασφάλεια, υγεία κι αγάπη σε φυσικές, πολύ απλές, διαχρονικές, νομοτελειακές σταθερές.
Ένας γονέας δίνει το παράδειγμα πρώτα μέσω αυτού που είναι κι ύστερα μέσω των ποιοτήτων που μεταφέρει ως αρχές.– Κινηματογράφος, θέατρο, εικαστικά, ποίηση. Η Τέχνη φαίνεται πως κυριαρχεί στη ζωή σου. Σε ποια μορφή της μπορούμε να γνωρίσουμε τελικά καλύτερα τη Γεωργιάννα; Ένας άνθρωπος που παραδίδει ένα έργο δεν το κάνει για να τον γνωρίσει ο λαβών. Το δημιουργεί όσο πιο άδειος γίνεται και λαμβάνουν όσο περισσότεροι μπορούν, μια ποιότητα αφύπνισης κι οικειότητας, αμυδρής ή πασιφανούς.
Ως προς τις προσωπικές ερωτήσεις, εκτιμώ τον πατέρα μου ως πατέρα προφανώς, αλλά και ως καλλιτέχνη. Ως πατέρας έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε και νιώθω ευγνωμοσύνη για όσα μου έδωσε.Είναι άνθρωπος που τον απασχολεί η έννοια του δικαίου. Το όνομα πάλι δεν είναι αρνητικά βαρύ. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα όνομα κι ο καθένας έχει μια αποστολή να ολοκληρώσει και κάποιες προτεραιότητες για να το κάνει που πρέπει να είναι σεβαστές. Μέχρι εκεί ήταν ήδη πολλές πληροφορίες, που δεν σχετίζονταν άμεσα με την έκθεση. – Αν μπορούσες να δώσεις μια συμβουλή στη Γεωργιάννα καθώς μεγάλωνε, ποια θα ήταν αυτή; Η ζωή κι η κτίση ολόκληρη είναι πολύ γεμάτες από πολλή ομορφιά. – Η ελληνική τηλεοπτική μυθοπλασία, ζει τελευταία άνθηση. Θα έλεγες «ναι» σε έναν τηλεοπτικό ρόλο; Δεν ξέρω. – Μελλοντικά σχέδια; Ζωγραφιές και τυπώματα σε χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα.
Ταυτότητα της ταινίας Η Φόνισσα:
- Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου,Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος,Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Έρση Μαλικένζου, ΑντώνηςΤσιοτσιόπουλος, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, ΝίκηΠαπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, ΓαλήνηΧατζηπασχάλη, Αριάδνη Βελλή.
- Σκηνοθεσία – Production Design – Koστούμια: Εύα Νάθενα
- Σενάριο: Κατερίνα Μπέη
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ