Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Καθημερινή" στις 10.8.23 το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει ήδη την εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που συνοδεύει το μάστερ πλαν και έχει προχωρήσει στην υποβολή της προς έγκριση. Στην παρούσα φάση αναμένεται η γνωμοδότηση της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων. Κατοπινή μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα κατατεθεί στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) για διαβούλευση και μετά θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ (Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας) για την εκκίνηση του διαγωνισμού.
Οι σχετικές διαδικασίες προχωρούν όλες με ταχύτατους ρυθμούς ώστε η προκήρυξη να γίνει τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο. Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει νέος διαγωνισμός και για τη μαρίνα Ιτέας και για την Ημερολιά στην Κέρκυρα. Για την Ημερολιά έχει ολοκληρωθεί η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και σύντομα θα κατατεθεί στην Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων για γνωμοδότηση. Αμεσα κατατίθεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ο φάκελος για τη μαρίνα Πύλου, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα γίνει το ίδιο για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής στην Κέρκυρα.
Το ΤΑΙΠΕΔ βγάζει προς παραχώρηση και τις μαρίνες Ιτέας, Σκιάθου, Ρόδου καθώς και Ημερολιάς και Λευκίμμης στην Κέρκυρα.Στην αγορά των μαρινών σημαντικό επιχειρηματικό αποτύπωμα έχουν πλέον η θυγατρική της Lamda Development, Lamda Marinas Investment και η D-Marinas Hellas, συμφερόντων της CVC Capital. Παράλληλα, όμως, σημαντικές θέσεις έχουν χτίσει και η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» με τη REDS, αμφότερες συμφερόντων του ομίλου Ελλάκτωρ, που έχουν αναλάβει την παραχώρηση της μεγαλύτερης μαρίνας της χώρας, αυτή στον Αλιμο, αλλά και η Αβαξ, που ελέγχει τη μαρίνα Αθηνών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας όπως και τη μαρίνα Βουλιαγμένης, που ανήκει στον Αστέρα. Υπενθυμίζεται πως η Lamda Marinas κέρδισε προ μερικών εβδομάδων το δικαίωμα για 40 έτη κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας μεγάλων σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα, με οικονομικό αντάλλαγμα που θα καταβάλει κατά την 40ετή περίοδο, το οποίο εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. Την ίδια ώρα, η D-Marin διαχειρίζεται τρεις μαρίνες στην Ελλάδα –της Ζέας, της Λευκάδας και των Γουβιών Κέρκυρας– με συνολική δυναμικότητα 2.510 θέσεων ελλιμενισμού.