Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Fraport
, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους διακινήθηκαν στα περιφερειακά αεροδρόμια 4.983.539 επιβάτες, αριθμός κατά
7,9% υψηλότερος σε σχέση με τα 4.620.313 επιβατών που διακινήθηκαν πέρυσι. Η διαφορά μάλιστα καταγράφηκε υψηλότερη σε σχέση με την χρυσή χρονιά του 2019, όπου είχαν διακινηθεί 11,5% λιγότεροι επιβάτες, ήτοι 4.469.457.
Το θετικό πρόσημο παρατηρήθηκε και σε επίπεδο πτήσεων οι οποίες έφτασαν τον Ιούνιο τις 37.475 έναντι 36.314 πτήσεων τον Ιούνιο του 2022 (+3,2%) και έναντι 35.080 τον Ιούνιο της χρυσής για τον τουρισμό χρονιάς του 2019 (+6,8%).
Δεδομένων των καλών επιδόσεων καθ' όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους μάλιστα,
η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας το α' εξάμηνο του έτους έφτασε τα 11.778.498 επιβάτες έναντι 10.303.912 επιβατών που επισκέφτηκαν τη χώρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 14,3%.
Συνέχισαν να χάνουν έδαφος Μύκονος και Σαντορίνη
Σε επίπεδο προορισμών
το πρόσημο ήταν θετικό στα 12 εκ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με την Μύκονο και τη Σαντορίνη, όπου πέρυσι κατέγραφαν μεγάλη άνοδο, να είναι τα μοναδικά αεροδρόμια που έχασαν έδαφος από άποψη επισκεπτών. Συγκεκριμένα οι επιβάτες που επισκέφτηκαν τη Μύκονο τον Ιούνιο έφτασαν τις 266.339, 3,1% λιγότεροι από τους 274.830 του Ιουνίου του 2022. Αντίστοιχα η Σαντορίνη υποδέχτηκε τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού 412.076 επιβάτες, -1,3% λιγότερους από τους 417.393 επιβάτες του 2022.
Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι το πρόσημο της Μυκόνου ήταν αρνητικό και σε επίπεδο εξαμήνου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Για την ακρίβεια τον α' εξάμηνο του έτους το αεροδρόμιο της Μυκόνου υποδέχτηκε 470.558 επιβάτες, 4,2% λιγότερους από το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σε σχέση με το 2019 ωστόσο και οι δύο προαναφερθέντες προορισμοί κινήθηκαν ανοδικά κατά 6,5% και 20,2% αντίστοιχα.
Τα αεροδρόμια που απογειώθηκαν
Σε σχέση με πέρυσι την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασαν οι προορισμοί της
Καβάλας (+26,7%) και της
Σκιάθου (+20,3%). Διψήφιο ποσοστό αύξησης παρουσίασαν ωστόσο και οι προορισμοί της
Ζακύνθου (+12,5%), της
Κεφαλονιάς (+12,1%), της
Μυτιλήνης (+11,7%), της
Θεσσαλονίκης (+11,4%) και της
Κέρκυρας (+11%).
Σε απόλυτους αριθμούς, τους περισσότερους επισκέπτες υποδέχτηκαν οι προορισμοί της
Ρόδου (958.457 επιβάτες), της
Θεσσαλονίκης (702.273 επιβάτες) και της
Κέρκυρας (676.035 επιβάτες).
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, τόσο η Καβάλα όσο και η Θεσσαλονίκη δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις επιδόσεις του 2019 υστερώντας κατά 1,4% και 1,3% από τον Ιούνιο της χρυσής χρονιάς. Αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το προπανδημικό έτος, συνέχισαν να παρουσιάζουν και η
Σάμος με την επιβατική κίνηση να υπολείπεται 3,5% των επιδόσεων του 2019.
Η ΣΚΙΑΘΟΣ ΣΤΗΝ ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ 2019
Στον αντίποδα, πολύ καλύτερα από την χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό κινήθηκαν η Σκιάθος με την επιβατική κίνηση να καταγράφεται κατά 29,6% υψηλότερη, η Σαντορίνη με την επιβατική κίνηση να παρατηρείται κατά 20,2% υψηλότερη από το 2019, η Κέρκυρα που η επιβατική κίνηση κινήθηκε 24,7% υψηλότερη, η Ζάκυνθος την οποία επισκέφτηκαν 13,5% περισσότεροι τουρίστες, το Άκτιο με 23,8% περισσότερους επιβάτες και τα Χανιά που οι επιβάτες παρατηρήθηκαν 18% περισσότεροι. Τέλος άνοδο της τάξης του 15% και του 13,5% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 σημείωσε και Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος.