Όπως γράφει η Handelsblatt, «χάρη σε τεράστιες επενδύσεις σε έργα υποδομών, ακόμη και απομακρυσμένες περιοχές είναι πια εύκολα προσβάσιμες. Η Fraport διαχειρίζεται 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εδώ και πέντε χρόνια, ενώ έχουν επίσης εκσυγχρονίσει εκ βάθρων αεροδρόμια που είχαν παραμεληθεί στο παρελθόν. Το δίκτυο 5G εγκαθίστανται σχεδόν σε όλες τις τουριστικές περιοχές και κατά μήκος των κύριων οδικών αρτηριών. Η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών προχωρά επίσης με ταχείς ρυθμούς, γεγονός σημαντικό για τους “ψηφιακούς νομάδες” που αναζητούν ένα γραφείο στον ήλιο».
Ειδικότερα, οι επενδύσεις έχουν αυξηθεί κατά 70 με 80% σε σχέση με πέρυσι σε νησιά του νοτίου Αιγαίου, όπως η Πάρος, η Ρόδος, η Πάτμος, η Μύκονος και η Τήνος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το οποίο αναμεταδίδει η Deutsche Welle.
Σε άλλο σημείο το μακροσκελές ρεπορτάζ παρατηρεί: «Τα προς κατοίκηση ακίνητα στην Ελλάδα δεν έχουν ζήτηση μόνο ως εξοχικά αλλά και ως κατοικίες για την ηλικία της συνταξιοδότησης. Οι σχετικά μεσαίες τιμές συγκριτικά με άλλες μεσογειακές χώρες κάνουν τα ελληνικά ακίνητα ενδιαφέροντα για επενδύσεις κεφαλαίων».
Όμως, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ «όσοι φλερτάρουν με μια αγορά, καλύτερα να μη χάσουν πολύ χρόνο διότι οι φορολογικοί όροι είναι ευνοϊκοί προς το παρόν. Μέχρι το τέλος του 2024 εκπτίπτει ο ΦΠΑ 24% που θα οφειλόταν κανονικά για την αγορά νέων ακινήτων. Ο φόρος μεταβίβασης είναι μόνο 3%. Μαζί με τα έξοδα μεσιτείας, τη δικηγορική αμοιβή, τον συμβολαιογράφο και τα έξοδα κτηματολογίου, τα επικουρικά έξοδα αγοράς ανέρχονται στο 7 έως 8,5% της τιμής αγοράς.»
Γιατί τα ελληνικά ακίνητα είναι τόσο περιζήτητα – Ο ρόλος που έπαιξαν τα 14 αεροδρόμια της Fraport και τα έργα υποδομών
2022-11-25 22:34:55
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ