SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

52 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ στέλνουν το θέμα "Μαραβέγια" στη Βουλή

2022-10-12 21:37:59
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (ΑΚΕ)  Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων   ΘΕΜΑ: «Αναπάντητα ερωτήματα, ενδείξεις μεροληψίας σχετικά με την ένταξη της επένδυσης συζύγου Βουλευτή της ΝΔ στον Αναπτυξιακό Νόμο και καταστρατήγηση της διάταξης του άρθρου 57 του Συντάγματος» Στις 03.10.2022 ο Τομέας Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αποκάλυψε/κατήγγειλε την έγκριση και υπαγωγή δύο επενδυτικών σχεδίων, συνολικού επενδυτικού κόστους 11.011.181,01 ευρώ, στο καθεστώς ενίσχυσης «Επιχειρηματικότητα πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 130092/08-12-2020 Τέταρτης (4ης) Προκήρυξης. Ειδικότερα: Φορέας της επένδυσης και καταθέσασα/υποβάλλουσα τα επενδυτικά σχέδια προς υπαγωγή στο ως άνω καθεστώς ενίσχυσης, ήταν η υπό σύσταση ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Μ. ΙΚΕ». Τα επενδυτικά σχέδια αφορούσαν στη δημιουργία Κέντρου Αποκατάστασης και στην παροχή Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Ατόμων με αναπηρία (που -σημειωτέον- αποτελούσαν τις μόνες δραστηριότητες υγείας που θα μπορούσαν να υπαχθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο), με το ενισχυόμενο κόστος επένδυσης να ανέρχεται στο ποσό των 6.801.225,01 ευρώ και 4.209.956 ευρώ αντίστοιχα. Δυνάμει: α) της υπ’ αριθ. 81434/20-07-2021 Ανακοίνωσης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας αξιολόγησης των υποβληθέντων προς υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων, γνωστοποιήθηκε ο Προσωρινός Πίνακας Κατάταξης, ο οποίος αναρτήθηκε αυθημερόν στον διαδικτυακό τόπο www.ependyseis.gr του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, β) της υπ’ αριθ. 104311/24-09-2021 Ανακοίνωσης του Αναπληρωτή Υπουργού κου. Νικολάου Παπαθανάση περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας αξιολόγησης των ως άνω επενδυτικών σχεδίων μετά και την εξέταση των υποβληθεισών ενστάσεων, γνωστοποιήθηκε ο Τελικός Πίνακας Κατάταξης, ο οποίος αναρτήθηκε στις 13-10-2021 στον άνω διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων και γ) της υπ’ αριθ. 142904/29-12-2021 Απόφασης του Προϊσταμένου της ως άνω Γενικής Διεύθυνσης καταρτίσθηκε ο Οριστικός Πίνακας Κατάταξης, ο οποίος αναρτήθηκε στις 10-01-2022 στον άνω διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων. Όπως προκύπτει από τον αναρτημένο με ημερομηνία 10-01-2020 Οριστικό Πίνακα Κατάταξης της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων, μεταξύ των επενδυτικών σχεδίων που εγκρίθηκαν οριστικά προς υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης του Δ΄ Κύκλου «Επιχειρηματικότητας πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, συγκαταλέγονται και τα προαναφερόμενα επενδυτικά σχέδια της τότε υπό σύσταση «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΚΕ». Συγκεκριμένα, η ως άνω εταιρεία εγκρίθηκε να λάβει: α) το ποσό των 1.626.083,06 ευρώ ως επιχορήγηση συμβατικής επένδυσης για δημιουργία  Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑΜΕΑ, με το σύνολο του ενισχυόμενου κόστους επένδυσης να ανέρχεται στο ποσό των 4.209.956 ευρώ και β) το ποσό των 2.626.171,63 ευρώ ως επιχορήγηση συμβατικής επένδυσης για δημιουργία  Κέντρου Αποκατάστασης, με το σύνολο του ενισχυόμενου κόστους επένδυσης να ανέρχεται σε 6.801.225,01 ευρώ. Κατόπιν της οριστικής έγκρισης και συγκεκριμένα στις 13-01-2022 ανακοινώθηκε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης η από 13-01-2022 σύσταση της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας με την επωνυμία «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ», με μοναδική εταίρο και διαχειρίστρια τη σύζυγο του Βουλευτή Μαγνησίας της ΝΔ, κου. Κωνσταντίνου Μαραβέγια, ήτοι την κα. Μαρία Τόπα (ασφαλιστική σύμβουλο κατ’ επάγγελμα και με ηλεκτρονική διεύθυνση [e-mail] maravergiakostas@gmail.com), εταιρικό σκοπό την παροχή νοσοκομειακών υπηρεσιών και ιατρικών υπηρεσιών ειδικότητας φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης και εταιρικό κεφάλαιο το ποσό των 5.000 ευρώ. Κατ’ αρχάς, η συνάφεια των αντικειμένων των ως άνω εγκεκριμένων επενδυτικών  σχεδίων (δημιουργία Κέντρου Αποκατάστασης και Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑΜΕΑ) με την ιατρική ιδιότητα και την επιχειρηματική δραστηριότητα του άνω Βουλευτή Μαγνησίας, σε συνδυασμό τόσο με το γεγονός ότι η (φερόμενη ως) μοναδική εταίρος της άνω ΙΚΕ - σύζυγός του δραστηριοποιείται επαγγελματικά σε παντελώς άσχετο χώρο από τον τομέα της υγείας (άλλωστε ούτε οι σπουδές ή το γνωστικό της αντικείμενο συνδέονται με τον εν λόγω τομέα), όσο και με την  αναγραφή στο Καταστατικό της εταιρείας του προσωπικού e-mail του ίδιου του κου. Μαραβέγια, αλλά και την από 04-10-2022 δημόσια παραδοχή και ομολογία του τελευταίου δια αναρτήσεως και σχολίου του στην προσωπική του σελίδα στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook ότι «..δεν έχω τα άλλα χρήματα που απαιτούνταν, ούτε μπορώ να τα βρω…. Δεν χρειάστηκε να υποβληθεί τέτοιο σημείωμα τράπεζας, ούτε και θα είχα επίσης τη δυνατότητα να το έχω, αν χρειαζόταν», καθιστούν πρόδηλη την εκ μέρους του καταστρατήγηση της διάταξης του άρθρου 57 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία καθορίζει τα ασυμβίβαστα έργα του βουλευτή, μεταξύ των οποίων και την συμμετοχή υπό οιαδήποτε ιδιότητα (προφανώς και αυτή του πραγματικού ιδιοκτήτη!) σε εταιρείες που συνάπτουν με το Δημόσιο συμβάσεις αναπτυξιακού ή επενδυτικού χαρακτήρα. Περαιτέρω, στο άρθρο 14 Ν. 4399/2016 (Αναπτυξιακός Νόμος) ρητά ορίζεται ότι, κατά το στάδιο ελέγχου πληρότητας και νομιμότητας εκάστου επενδυτικού σχεδίου, «πρέπει με ποινή αποκλεισμού, να συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις … γγ) τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους του επενδυτικού σχεδίου είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε με εξωτερική χρηματοδότηση, σύμφωνα με τους τρόπους που ορίζονται στην οικεία απόφαση προκήρυξης των καθεστώτων ενίσχυσης». Σύμφωνα δε με το άρθρο 14 της υπ' αριθ. 130092 Απόφασης, που εξέδωσε στις 08.12.2020 ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης για την «Τέταρτη (4η) Προκήρυξη καθεστώτος ενισχύσεων «Επιχειρηματικότητα πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων του Ν. 4399/2016» (ΦΕΚ Β' 5398/08-12-2020), με βάση την οποία καταρτίστηκε και δημοσιεύθηκε ο προαναφερόμενος Οριστικός Πίνακας Κατάταξης, κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας, των επενδυτικών σχεδίων προς υπαγωγή στο ως άνω καθεστώς ενίσχυσης (Δ΄ Κύκλος), όπου συμπεριλαμβάνονται ως οριστικώς εγκριθέντα και τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας «Αποκατάσταση ΙΚΕ», αναγράφεται ρητά ότι: «ο έλεγχος νομιμότητας των επενδυτικών σχεδίων πραγματοποιείται προκειμένου να διαπιστωθεί η πλήρωση των ακόλουθων προϋποθέσεων: ... γ. τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους του επενδυτικού σχεδίου είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε με εξωτερική χρηματοδότηση». Ειδικότερα, στην άνω Απόφαση (4η Προκήρυξη) προβλέπεται ότι εξετάζονται μεταξύ άλλων «τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά και στοιχεία ως προς τη νόμιμη λειτουργία και εκπροσώπηση του φορέα, τις πηγές χρηματοδότησης, τον τόπο εγκατάστασης και λοιπά στοιχεία του επενδυτικού σχεδίου, όπως προσδιορίζονται στο Παράρτημα 1», ενώ στην παράγραφο 10 του Παραρτήματος Ι αναγράφεται μεταξύ άλλων ότι: «Η δυνατότητα χρηματοδότησης του επενδυτικού σχεδίου με τη λήψη δανείου, τεκμηριώνεται με την υποβολή ενός εκ των παραπάνω δικαιολογητικών: i. Πρόθεση ή έγκριση χορήγησης δανείου από τράπεζα ή άλλο χρηματοδοτικό οργανισμό, στην οποία αναφέρονται το ύψος, ο σκοπός, η διάρκεια, το επιτόκιο, η περίοδος χάριτος, οι εξασφαλίσεις για την χορήγηση του δανείου. Στην επιστολή χορήγησης ή έγκρισης δανείου αναφέρονται σαφώς το αντικείμενο, ο τόπος και το συνολικό κόστος του επενδυτικού σχεδίου…..iii Eναλλακτικά, ο φορέας δύναται να υποβάλει επιστολή η οποία υπογράφεται (ψηφιακά ή με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής)από τον νόμιμο εκπρόσωπο (ή σε περίπτωση υπό σύσταση φορέα, από τα φυσικά πρόσωπα ή τους εκπροσώπους των νομικών προσώπων που θα συστήσουν τον φορέα) για την πρόθεση λήψης δανείου κατά τα ανωτέρω. Στην περίπτωση αυτή, για την ανάλυση της βιωσιμότητας και τον υπολογισμό του δείκτη Ικανότητας Αποπληρωμής Τοκοχρεολυσίων, θα θεωρηθεί ότι ο φορέας λαμβάνει δάνειο συγκεκριμένης διάρκειας και επιτοκίου, τα οποία θα ορίζονται στον σχετικό Πίνακα του Προσαρτήματος της Οικονομοτεχνικής Μελέτης». Από τις προαναφερόμενες διατάξεις καθίσταται απολύτως σαφές ότι η εταιρεία «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΚΕ» όφειλε, με ποινή αποκλεισμού, να υποβάλει προς αξιολόγηση στο στάδιο του ελέγχου της νομιμότητας των επενδυτικών της σχεδίων, για την τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους αυτών είτε δικαιολογητικά που θα αποδείκνυαν την ύπαρξη και κατοχή εκ μέρους της των ιδίων κεφαλαίων για την κάλυψη του ενισχυόμενου κόστους των επενδυτικών σχεδίων, είτε επιστολή ως προς την πρόθεση χορήγησης ή έγκρισης δανείου από τράπεζα ή άλλο χρηματοδοτικό οργανισμό, είτε τέλος επιστολή υπογεγραμμένη από το φυσικό πρόσωπο που θα σύστηνε την εταιρεία, ήτοι την κα. Μαρία Τόπα, αναφορικά με την πρόθεσή της να λάβει δάνειο από τράπεζα ή άλλο χρηματοδοτικό οργανισμό. Σημειωτέον, ωστόσο, ότι σε αυτή την τελευταία περίπτωση θα μειωνόταν δραματικά –αν δεν εκμηδενιζόταν πλήρως- η όποια πιθανότητα έγκρισης των υποβληθέντων επενδυτικών σχεδίων της υπό σύσταση ΙΚΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία αξιολόγησης και τους δείκτες βαθμολογίας που προβλέπονταν ρητά στο Νόμο και στην οικεία Προκήρυξη. Ωστόσο, όπως κι ο ίδιος ο κ. Μαραβέγιας έχει δηλώσει δημόσια, ούτε ο ίδιος, ούτε η σύζυγός του, ούτε τέλος η ως άνω υπό σύσταση ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία διέθεταν τα ίδια κεφάλαια για την κάλυψη του ενισχυόμενου κόστους των προαναφερόμενων επενδυτικών σχεδίων τους. Τούτο, άλλωστε, προκύπτει και αποδεικνύεται ευχερώς και από την υποβληθείσα Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης έτους 2021 του ως άνω βουλευτή και της συζύγου του, στην οποία (Δήλωση Πόθεν Έσχες) τα συνολικά έσοδα του ζεύγους ανέρχονται στο ποσό των 96.569,09 ευρώ, το δε συνολικό ύψος των καταθέσεών τους ανέρχεται στο ποσό των 35.628,37 ευρώ, ενώ το συνολικό υπόλοιπο των δανειακών υποχρεώσεών τους ανέρχεται στο ποσό των 292.963,64 ευρώ. Όπως, επίσης, ο ίδιος ως άνω βουλευτής έχει δηλώσει και παραδεχθεί δημόσια (τόσο σε συνεντεύξεις του, όσο και με αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ούτε η υπό σύσταση ΙΚΕ υπέβαλε επιστολή τράπεζας ή άλλου χρηματοδοτικού οργανισμού αναφορικά με την πρόθεση ή έγκριση χορήγησης δανείου προς αυτήν, ούτε όμως και η κα. Μαρία Τόπα (ως το φυσικό πρόσωπο που θα σύστηνε την ΙΚΕ) υπέβαλε επιστολή αναφορικά με την πρόθεσή της να λάβει τραπεζικό δανεισμό, καθώς ήταν σε πλήρη γνώση τους –κατά τα λεγόμενα του ιδίου του κ. Μαραβέγια – ότι επ’ ουδενί θα μπορούσαν να λάβουν τραπεζικό δάνειο, πολλώ δε μάλλον τέτοιου ύψους, ώστε να καλύψουν τη χρηματοδότηση των επενδυτικών τους σχεδίων. Αντιθέτως, μάλιστα, ο τελευταίος ερωτώμενος σχετικά, ισχυρίσθηκε ότι η υπαγωγή στο συγκεκριμένο καθεστώς ενίσχυσης «δεν απαιτούσε τέτοιου είδους διευκρινίσεις»! Επειδή εκ των ανωτέρω καθίσταται κατ’ αρχάς σαφές ότι εν προκειμένω υφίστανται σοβαρότατες ενδείξεις καταστρατήγησης της διάταξης του άρθρου 57 του Συντάγματος. Επειδή από τις σχετικές δημόσιες δηλώσεις και παραδοχές του ιδίου ως άνω βουλευτή της ΝΔ ενισχύονται και επιρρωνύονται οι ενδείξεις ότι η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προέβη στην κατάρτιση του από 10-01-2022 Οριστικού Πίνακα Κατάταξης των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν προς υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 130092/8-12-2020 (4ης) Προκήρυξης, και συμπεριέλαβε σε αυτόν τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Μ. ΙΚΕ», χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, ιδίως αναφορικά με την τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους των εν λόγω επενδυτικών σχεδίων είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε με εξωτερική χρηματοδότηση. Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Συμφωνεί με την καταστρατήγηση εκ μέρους Βουλευτή της διάταξης του άρθρου 57 του Συντάγματος;
  2. Πώς ενέκρινε η Επιτροπή Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων τα υποβληθέντα επενδυτικά σχέδια της υπό σύσταση εταιρείας «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΚΕ» και πώς συμπεριέλαβε αυτά η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του ως άνω Υπουργείου στον από 10-01-2022 Οριστικό Πίνακα Κατάταξης των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν προς υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 130092/8-12-2020 (4ης) Προκήρυξης, παρόλο που, σύμφωνα και με τον ίδιο τον Βουλευτή της ΝΔ, δεν είχαν τηρηθεί οι ρητές διατυπώσεις του Αναπτυξιακού Νόμου και της οικείας Προκήρυξης αναφορικά με την τεκμηρίωση της δυνατότητας χρηματοδότησης του κόστους του επενδυτικού σχεδίου είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε με εξωτερική (τραπεζική) χρηματοδότηση;  
 ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Παρακαλούμε να δοθούν στη δημοσιότητα: α) οι πλήρεις φάκελοι των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν από την εταιρεία «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΚΕ» προς υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, στο πλαίσιο της υπ’ αριθ. 130092/8-12-2020 (4ης) Προκήρυξης, β) οι Εκθέσεις αξιολόγησης των εν λόγω επενδυτικών σχεδίων και γ) οι Εκθέσεις ελέγχου αποτελέσματος αξιολόγησης που συντάχθηκαν από την Επιτροπή Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων για κάθε επιμέρους επενδυτικό σχέδιο εκ των ανωτέρω, οι οποίες υποβλήθηκαν στο ΠΣΚΕ. 
Οι ερωτώντες βουλευτές
Παύλος Πολάκης
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βερναρδάκης Χριστόφορος 
Βίτσας Δημήτριος
Γεροβασίλη Όλγα
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζουράρης Κωνσταντίνος 
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος 
Κασιμάτη Ειρήνη 
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία-Ελίζα
Παπαηλιού Γεώργιος 
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παππάς Νίκος
Πούλου Παναγιού 
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκουφά Ελισσάβετ 
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα  
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ 
Χαρίτου Δημήτριος
Χαρίτσης Αλέξανδρος
Χρηστίδου Ραλλία