Τέσσερις Βολιώτες στον «Κουρέα της Σεβίλλης», που περιοδεύει με πρωτοφανή επιτυχία σε όλη την Ελλάδα
2022-08-22 20:25:57
Η θεατρική παράσταση «Ο Κουρέας της Σεβίλλης», με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Φάνη Μουρατίδη (κρατούν τους ρόλους των Φίγκαρο και Ντοτόρε Μπαρτόλο αντίστοιχα), έχει χαρακτηριστεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σεζόν, ενώ η περιοδεία ανά την Ελλάδα χαρακτηρίζεται από διαδοχικά sold out. Στον πολυμελή θίασο που ανεβάζει το πασίγνωστο έργο του Μπομαρσέ συμπεριλαμβάνονται και τέσσερις Βολιώτες.
Οι μουσικοί Αλέξανδρος Κασαρτζής (βιολοντσέλο) και Φοίβος Ζήτης (κιθάρα) πλαισιώνουν τη «ζωντανή» ορχήστρα, ενώ στην παράσταση συμμετέχουν οι χορευτές Σοφία Μαρτίου και Κωστής Τσιαμάγκας. Έμμεση σχέση με το Πήλιο έχει επίσης η Φαίδρα Νταϊόγλου, η οποία και εκείνη χορεύει στον «Κουρέα της Σεβίλλης» (πρόκειται για την κόρη της γνωστής ηθοποιού Υρώς Μανέ και του Τάσου Νταϊόγλου που κατάγεται από τις Μηλιές, το χωριό που διατηρεί το εξοχικό του ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος πολλά χρόνια τώρα).
Σήμερα στις εννέα το βράδυ, στο ανοικτό θέατρο της Νέας Ιωνίας στον Βόλο, οι Βολιώτες καλλιτέχνες θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν μπροστά σε γνωστούς και φίλους, αφού η πρωτεύουσα της Μαγνησίας αποτελεί έναν από τους τελευταίους σταθμούς της θερινής περιοδείας του θιάσου (απομένει να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα και τη Λάρισα).
H υποδοχή του επιτυχημένου θεατρικού σχήματος αναμένεται ενθουσιώδης, όπως έχει συμβεί σε όλες τις παραστάσεις μέχρι στιγμής. Η σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου, η μετάφραση - διασκευή της Λουίζας Μητσάκου, κερδίζουν τον θεατή από την πρώτη στιγμή, όπως και η μουσική που έγραψε ο διακεκριμένος βιολονίστας Μιλτιάδης Παπαστάμου, επίσης μέλος στην τετραμελή ορχήστρα που δίνει το παρών επί σκηνής.
[caption id="attachment_156887" align="alignnone" width="1053"] Ο Φοίβος Ζήτης επί σκηνής, όπως τον φωτογράφισε ο Αλέξανδρος Κασαρτζής, λίγο πριν την αυλαία[/caption]
Οι Αλέξανδρος Κασαρτζής, Φοίβος Ζήτης και Σοφία Μαρτίου, μίλησαν αποκλειστικά στο SkiathosLife.gr για την τελευταία συνεργασία τους, αλλά και την επιτυχία που γεύονται στο πλευρό των δημοφιλών Βασίλη Χαραλαμπόπουλου και Φάνη Μουρατίδη. Από τις εκατό και πλέον χειμερινές παραστάσεις στο θέατρο «Ακροπόλ» (ο «Κουρέας της Σεβίλλης» ανέβαινε έξι ημέρες την εβδομάδα) και τις αποθεωτικές κριτικές, μέχρι την εμπειρία που βιώνουν τις τελευταίες εβδομάδες περιοδεύοντας σε κάθε γωνιά της χώρας, αλλά και στην Κύπρο, οι Βολιώτες καλλιτέχνες έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι για το έργο που συμμετέχουν, που δεν αποκλείεται να πάρει το… πράσινο φως και για την ερχόμενη θεατρική σεζόν, τουλάχιστον μέχρι τον Ιανουάριο του 2023.
«Η πρεμιέρα έγινε τον Οκτώβριο του 2021, αλλά αρχικά ο προγραμματισμός ήταν να ξεκινήσουμε έναν χρόνο πριν. Όμως με τις καραντίνες, λόγω της πανδημίας του Covid-19, οι παραστάσεις μετατέθηκαν, παρότι ήμασταν έτοιμοι από το 2020», σημείωσε στην αρχή της συζήτησης ο Αλέξανδρος Κασαρτζής, ο οποίος ασχολείται με το βιολοντσέλο από ηλικία οκτώ ετών και για τις μουσικές σπουδές του πέρασε με υποτροφία μέχρι από το κατώφλι του ξακουστού Conservatorio του Niccolò Paganini στη Γένοβα της Ιταλίας, ενώ μεταξύ άλλων έχει παίξει μουσική για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
[caption id="attachment_156888" align="alignnone" width="907"] Ο Αλέξανδρος Κασαρτζής (δεξιά), ενώ δίπλα του διακρίνεται ο Ρένος Ρώτας, που επίσης συμμετέχει στην παράσταση[/caption]
Στον «Κουρέα της Σεβίλλης», ο Αλέξανδρος Κασαρτζής φόρεσε κοστούμι και πήρε συμμετέχει στα δρώμενα επί σκηνής και μαζί με τον συντοπίτη του Φοίβο Ζήτη και άλλους δύο μουσικούς, ερμηνεύουν με επιτυχία το απαιτητικό ρεπερτόριο της παράστασης. «Μιλάμε για μία μεγάλη παραγωγή, που έχει ηθοποιούς, χορευτές, μουσικούς, μέχρι και ακροβάτες. Στην ουσία κινείται στο πνεύμα της commedia dell’ arte. Ο θίασος είναι πολυμελής, ενώ και back stage υπάρχουν πολλοί τεχνικοί που υποστηρίζουν την παράσταση, οι οποίοι ειδικά στην περιοδεία έχουν ακόμη περισσότερη δουλειά», είπε στη συνέχεια και πρόσθεσε: «Στη συγκεκριμένη παράσταση, μπήκαν στοιχεία από τη γνωστή όπερα του Ροσίνι, όπως τα μουσικά θέματα από τον Φίγκαρο και την ουβερτούρα, που είναι ευρέως αναγνωρίσιμα και συνδέονται με την παράσταση. Διασκευάστηκαν από τον εξαιρετικό Μίλτο Παπαστάμου, ενώ αποδίδονται από το κουαρτέτο, στο οποίο μετέχω και απαρτίζεται από βιολί, τσέλο, κιθάρα και πνευστά. Ομοίως η διασκευή του έργου από τη Λουίζα Μητσάκου «πατάει» στην εποχή μας, ο λόγος είναι τωρινός και πολλές ατάκες καυτηριάζουν αρκετά από τα οποία ζούμε σήμερα, ενώ και η σκηνοθεσία από τη Σοφία Σπυράτου, η οποία είναι και χορογράφος, απογειώνει την παράσταση και μιλάμε ξεκάθαρα για ένα υπερθέαμα με τα στοιχεία που πρόσθεσε».
Σχετικά με τον ρόλο που έχει στον «Κουρέα της Σεβίλλης» ο διακεκριμένος τσελίστας; «Μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους, υποδυόμαστε τους μουσικούς που έχει στο παλάτι του ο Ντοτόρε Μπαρτόλο και ο οποίος προσπαθεί να παντρευτεί τη Ροζίνα, αν και στο τέλος ο κόμης Αλμαβίβα κερδίζει την καρδιά της», είπε ο Αλέξανδρος Κασαρτζής, ο οποίος για τελευταία φορά είχε παίξει ενώπιον του βολιώτικου κοινού με τη Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου επί Συμεών Κόγκαν (στη Μαγνησία η τελευταία του εμφάνιση χρονολογείται εδώ και μία τριετία, στο Φεστιβάλ Χόρτου που διοργανώνει το ίδρυμα Αγγελίνη - Χατζηνίκου, υπό τον διάσημο Βρετανό μαέστρο Τίμοθι Μπράουν). Όσον αφορά την εμπειρία της περιοδείας; «Συζητώντας με τους παλαιότερους, οι οποίοι έχουν κάνει πιο πολλές περιοδείες, είναι πολύ σημαντικό ότι ο θίασος απαρτίζεται από ανθρώπους που είναι ανοιχτόκαρδοι και της παρέας. Έχουμε «δέσει» από την πρώτη στιγμή, γίναμε μία μεγάλη παρέα και περνάμε πολύ καλά. Νιώθω ευτυχής και τυχερός που είμαι σε μία τέτοια παραγωγή», εξομολογήθηκε.
[caption id="attachment_156889" align="alignnone" width="1356"] Τα χαμόγελα δεν λείπουν για τη Σοφία Μαρτίου και τον Αλέξανδρο Κασαρτζή (Φωτογραφία: Τατιανή Χατζημπίνου)[/caption]
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Φοίβος Ζήτης. Ο Βολιώτης κιθαρίστας με σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό (κατέχει δίπλωμα καθηγητή), ζει μόνιμα στην Αθήνα από ηλικία των 18 ετών (από την αποφοίτησή του από το 2ο Ενιαίο Λύκειο Νέας Ιωνίας Βόλου). Παράλληλα ασχολείται με την ηχοληψία, ενώ συμμετέχει στα μουσικά γκρουπ Sigmatropic (electronic art rock) και Yalu (jazz-funk), ενώ έχει παίξει και σε μικρότερα σχήματα δοκιμάζοντας bossa nova, jazz κ.α.
Για τον «Κουρέα της Σεβίλλης», ο 40χρονος καλλιτέχνης αρχικά αναφέρθηκε στον μουσικό χαρακτήρα του έργου, ενώ έπειτα στάθηκε στην ανταπόκριση του κοινού: «Το ήμισυ όσων ακούγονται κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι πρωτότυπη μουσική που έγραψε ο Μιλτιάδης Παπαστάμου, πέρα από τα γνωστά θέματα της όπερας του Ροσίνι. Έχουμε τη χαρά να παίζουμε πάντα μπροστά σε πολύ κόσμο. Πολλές παραστάσεις είναι sold out και παίζοντας στο πλευρό του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου και του Φάνη Μουρατίδη, βιώνουμε και εμείς μία μεγάλη επιτυχία σε γεμάτα θέατρα».
Σχολιάζοντας την παρουσία του στο επιτυχημένο έργο, ο Φοίβος Ζήτης είπε στο SkiathosLife.gr: «Και πιο παλιά έπαιξα στο θέατρο, θυμάμαι για παράδειγμα το «Καμπαρέ των νεκρών» στον Βόλο ή διάφορες σχολικές παραστάσεις στο Πήλιο, αλλά εδώ μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό. Σε τόσο μεγάλη παραγωγή όμως, είναι πρώτη φορά που λαμβάνω μέρος, ενώ υπάρχει και η ευτυχής συγκυρία της συνύπαρξης με αρκετά ακόμη παιδιά από Βόλο. Με τον Αλέξανδρο γνωρίστηκα στον «Κουρέα της Σεβίλλης», ενώ με τη Σοφία και τον Κωστή είμαστε σε επαφή από παλαιότερες παραστάσεις τους στο θέατρο Μπάντμιντον, που έκανα ηχοληψία».
[caption id="attachment_156890" align="alignnone" width="1356"] Η Βολιώτισσα χορεύτρια Σοφία Μαρτίου απόψε θα εμφανιστεί μπροστά στο κοινό της πόλης που γεννήθηκε και μεγάλωσε (Φωτογραφία: Τατιανή Χατζημπίνου)[/caption]
Η Σοφία Μαρτίου, κόρη του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή και προπονητή, Τάκη Μαρτίου, στον «Κουρέα της Σεβίλλης» ξεδιπλώνει για μία ακόμη φορά το ταλέντο της στον χορό και πρόσθεσε άλλη μία επιτυχημένη συνεργασία στο ενεργητικό της, δουλεύοντας ξανά με τη Σοφία Σπυράτου, έπειτα από τις παραστάσεις «Δον Κιχώτης» και «Θησέας και Αριάδνη». «Πέρα από τους δύο πρωταγωνιστές που βάζουν τη δική τους πινελιά, όπως και οι υπόλοιποι ηθοποιοί φυσικά, το καλό αποτέλεσμα που βγαίνει προς τα έξω, οφείλεται στη συνολική δουλειά που γίνεται, αλλά και την καθοδήγηση της Σπυράτου. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης ότι περνάμε όμορφα και εκτός σκηνής και αυτό είναι κάτι που βιώνουν οι θεατές. Από τον τεχνικό, μέχρι τον πρωταγωνιστή, όλος ο θίασος είναι δεμένος. Νιώθω όμορφα που θα παίξω στον Βόλο, έχοντας από κάτω δικούς μου ανθρώπους. Είναι πολύ ωραίο να παίζεις στην πόλη σου, ξεχωριστό συναίσθημα, πόσο μάλιστα για μένα που λείπω από τον Βόλο από το 2013. Βέβαια από την άλλη, ο Χαραλαμπόπουλος ό,τι παραγωγή και να κάνει, έχει πάντοτε επιτυχία. Αυτό το διαπίστωσα από την πρώτη πρόβα που βρέθηκα. Όλα ήταν όπως έπρεπε να είναι», αποκάλυψε στο SkiathosLife.gr για το… μυστικό της επιτυχίας η Βολιώτισσα χορεύτρια, η οποία αυτές τις ημέρες βρίσκεται σε συζητήσεις για το εάν θα τελεσφορήσει μία νέα συνεργασία, αμιγώς χορευτική παραγωγή στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Παράλληλα, έχοντας στα χέρια της πτυχίο από ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα στο ποδόσφαιρο, τη σεζόν που μας πέρασε, η Σοφία Μαρτίου εργάστηκε στο team των ακαδημιών του Ολυμπιακού Πειραιώς, εφαρμόζοντας στου Ρέντη ένα πρόγραμμα που συνδυάζει χορό και ποδόσφαιρο, για τη βελτίωση των κινητικών δεξιοτήτων των νεαρών ποδοσφαιριστών του πειραϊκού συλλόγου. Μία ενασχόληση, που δεν αποκλείεται να φέρει στο προσκήνιο και συνεργασία έκπληξη για τη Σοφία Μαρτίου με σύλλογο από ένα εκ των κορυφαίων πρωταθλημάτων της «γηραιάς ηπείρου».
[caption id="attachment_156891" align="alignnone" width="900"] Το καλοκαίρι του 2016, η Σοφία Μαρτίου φωτογραφήθηκε με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, έχοντας παρακολουθήσει ως θεατής τον «Συρανό» κατά την περιοδεία του τελευταίου στον Βόλο. Όμως, από τον περασμένο Οκτώβριο συνυπάρχει θεατρικά με τον γνωστό πρωταγωνιστή και απολαμβάνει μία εξαιρετική συνεργασία[/caption]
Τέλος, ο τέταρτος Βολιώτης που δίνει το «παρών» στον «Κουρέα της Σεβίλλης», είναι ο Κωστής Τσιαμάγκας, ο οποίος επίσης δουλεύει και πάλι με τη Σοφία Σπυράτου, μετά τις παραστάσεις «Οδύσσεια», «Παναγία των Παρισίων και «Θησέας και Αριάδνη»). Σπούδασε χορό στο προπαρασκευαστικό της Κρατικής σχολής χορού και ορχηστικής τέχνης, στην Εθνική Λυρική Σκηνή και με υποτροφία στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Μοριάνοβα - Τράστα απ’ όπου και αποφοίτησε. Ο Τσιαμάγκας έχει επίσης στην κατοχή του το πρώτο βραβείο χορογραφίας από την Ένωση Ελλήνων Χορογράφων για το έργο «Ultimate monochoros», ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη διδασκαλία σύγχρονου χορού και κλασικού μπαλέτου.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ