SKIATHOS Ο καιρός σήμερα

ΝΟΤΗΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ: Να οριοθετήσουμε τις γνώσεις και τις δυνατότητες του καθενός μας στον Τουρισμό

2022-03-21 20:58:33
Η συγκριτική αποτύπωση των τουριστικών μεγεθών αποτελεί, στην ουσία, την εικόνα της προσέγγισης των στόχων που θέτει κάθε περιοχή. Αναζητήσαμε στοιχεία που αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα κάθε περιοχής και παραθέτουμε όσα αφορούν τη Θεσσαλία ως ενιαία Περιφέρεια αλλά και τις Σποράδες, ειδικότερα :
Αεροπορικές αφίξεις : Στη Θεσσαλία γενικά, +20% από 2015 σε 2019 και -81% μεταξύ 2019 σε 2020 ( η μεγαλύτερη μείωση μετά το Βόρειο Αιγαίο) με το αεροδρόμιο Σκιάθου +14% το 2019 έναντι του 2015.
Κρουαζιέρα  : Στη Θεσσαλία  -60% στο διάστημα 2015-2019 σε αριθμό πλοίων και -80% σε αριθμό επιβατών. Σε ότι αφορά τις Σποράδες, η δραματική μείωση αποτυπώνεται και στη διάρκεια του 2021, όπου, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, στη Σκιάθο αποβιβάσθηκαν 170 μόλις επιβάτες έναντι 1716 το 2019 και στη Σκόπελο 113 επιβάτες έναντι 1139 το 2019.
Αφίξεις επισκεπτών στο διάστημα 2016-2019 στη Θεσσαλία: από 714.000 σε 806.000 ( +13%). Εθνικότητες επισκεπτών : Ηνωμένο Βασίλειο + 15%, Γερμανία +3%, Ιταλία +9% Ρουμανία -40%. Η πλειοψηφία ήταν Βρετανοί και Γερμανοί
Διανυκτερεύσεις στο διάστημα 2016-2019  -5% στη Θεσσαλία με Μ.Ο. χώρας +22% Παρατηρήθηκε μείωση των Γερμανών και αύξηση των Βρετανών.
Εισπράξεις το 2016-2019 στη Θεσσαλία:  +18% με Μ.Ο. χώρας +39% . Η πλειοψηφία των εισπράξεων από Βρετανούς και Ιταλούς. Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη : +4% από 2016 σε 2019 και Μέση Διάρκεια Παραμονής από 2016 σε 2019 : -16% ( από 7,2 σε 6,1)
O κ. Μαρτάκης μιλώντας στο Νίκο Τζούμα και σχολιάζοντας τα στατιστικά τόνισε : Zούμε στην εποχή του επαναπροσδιορισμού των προτεραιοτήτων σε ότι αφορά την τουριστική στόχευση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξεφύγουμε από στερεότυπα, να προχωρήσουμε σε συνέργειες και, το κυριότερο, να οριοθετήσουμε τις γνώσεις και τις δυνατότητες του καθενός μας. Σημαίνει επίσης ότι κάθε υπεύθυνος διαχειριστής ενός τουριστικού προορισμού οφείλει να προσαρμόζει την προσφορά σε όσα η αγορά ζητάει χωρίς να επιδιώκει να επιβάλει στις αγορές αυτό που ο προορισμός διαθέτει.
Νότης Μαρτάκης