Έτσι θα είναι το νέο Αλιευτικό Καταφύγιο στον Πλατανιά
2021-09-06 15:43:47
Δημοπρατείται το επόμενο διάστημα το έργο «Ολοκλήρωση του λιμένα Πλατανιά Δήμου Νοτίου Πηλίου» με προϋπολογισμό 6.485.240 ευρώ και χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2014-2020 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας.
«Βήμα βήμα προχωράμε ένα έργο ουσίας που οδηγεί στον εκσυγχρονισμό του αλιευτικού καταφυγίου Πλατανιά μετατρέποντας το σε ένα καλά οργανωμένο χώρο για την εκφόρτωση των αλιευμάτων, τον ανεφοδιασμό των σκαφών και γενικότερα την εξυπηρέτηση των αλιέων» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
«Σε συνεργασία με την Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη και τους περιφερειακούς συμβούλους, με ολοκληρωμένο σχέδιο και διεκδίκηση πετυχαίνουμε αποτελέσματα που κάνουν τη ζωή πολλών ανθρώπων καλύτερη. Η επέκταση και αναβάθμιση του αλιευτικού καταφυγίου, εκσυγχρονίζει τη δουλειά των αλιέων, προσελκύει μεγάλα σκάφη και εν τέλει δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας που στηρίζουν και ενισχύουν το εισόδημα των ανθρώπων της περιοχής».
Δείτε το βίντεο στον σύνδεσμο https://youtu.be/Ub34LZ5TqSo
Η κατάσταση σήμερα
Ο Λιμένας Πλατανιά λόγω της γεωγραφικής θέσης του εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό και ποικίλου μεγέθους αλιευτικών σκαφών και αποτελεί καθορισμένο λιμένα εκφόρτωσης σύμφωνα με την ΚΑΝ (ΕΚ) 1967/2006 (υπ’ αρ. πρωτ. 4634/95354/04.09.2013 έγγραφο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων).
Σήμερα, ο Λιμένας Πλατανιά αδυνατεί να καλύψει με ασφάλεια τις ανάγκες των αλιευτικών αυτών σκαφών. Συγκεκριμένα, λόγω των κυματικών συνθηκών που διαμορφώνονται εντός της λιμενολεκάνης, τα σκάφη σε πολλές περιπτώσεις αδυνατούν να παραμείνουν δεμένα στον υφιστάμενο μώλο και παραμένουν απροστάτευτα στα ανοικτά. Επίσης, η υποδομή της υφιστάμενης εγκατάστασης είναι ελλιπής, ενώ τα διαθέσιμα κρηπιδώματα και ο χερσαίος χώρος πίσω από αυτά δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση, ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης αλιευτικής δραστηριότητας στα αλιευτικά πεδία του Βόρειου Αιγαίου. Στις περιόδους αυτές, τα αλιευτικά σκάφη συχνά αναγκάζονται να δέσουν σε διπλή ή και τριπλή σειρά προκειμένου να εκφορτώσουν τα αλιεύματα τους και να εφοδιαστούν σε καύσιμα και τρόφιμα. Επίσης, τα φορτηγά-ψυγεία λόγω της έλλειψης ικανού χερσαίου χώρου δυσκολεύονται να πλησιάσουν στα κρηπιδώματα και να ελιχθούν, ενώ ορισμένες φορές αναγκάζονται να σταθμεύσουν επί της παραλιακής οδού επιβαρύνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Οι αναγκαίες παρεμβάσεις
- Για τον ελλιμενισμό των σκαφών προτείνεται η επέκταση του υφιστάμενου μώλου κατά 200 m. Το πρώτο τμήμα της επέκτασης, μήκους 30 m, θα είναι σε ευθύγραμμη επέκταση του υφισταμένου έργου, ενώ το δεύτερο, μήκους 170 m περίπου (μέχρι και το ακρομώλιο), θα σχηματίζει γωνία 90° ως προς το προηγούμενο. Έτσι το συνολικό μήκος του προσήνεμου μώλου (υφιστάμενο και νέο τμήμα) θα ανέρχεται σε 330 m περίπου. Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή ενός υπήνεμου μώλου, μήκους 130 m περίπου για την πλήρη προστασία της λιμενολεκάνης έναντι των κυματισμών.
- Στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης προβλέπονται παραλιακά κρηπιδώματα συνολικού μήκους 132 m και ένας προβλήτας μήκους 55 m κάθετος στα παραπάνω κρηπιδώματα.
- Προκειμένου για τη δημιουργία ικανής έκτασης χερσαίας ζώνης, προβλέπεται επίχωση επιφάνειας 2.000 m2 περίπου πίσω από τα νέα παραλιακά κρηπιδώματα και μέχρι το σημερινό θαλάσσιο μέτωπο. Έτσι, η χερσαία ζώνη του λιμένα (υφιστάμενο παραλιακό μέτωπο και επιχώσεις) θα έχει συνολική επιφάνεια 3.650 m2 περίπου. Στη ζώνη αυτή προβλέπεται και η κατασκευή της ράμπας ανέλκυσης/καθέλκυσης σκαφών.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ