Την ακτοπλοϊκή απομόνωση που βιώνει εδώ και χρόνια η Θεσσαλονίκη θα «σπάσει» το δρομολόγιο ταχύπλοου οχηματαγωγού για τις Σποράδες που θα σαλπάρει για πρώτη φορά στις 15 Ιουνίου και θα πραγματοποιεί δρομολόγια μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.
Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας είχε απασχολήσει το προηγούμενο διάσημα την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τον ίδιο τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και να συνομιλεί με τους φορείς της πόλης για το θέμα.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σκιάθου, Θοδωρή Τζούμα, η διαδικασία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην επιλογή του αναδόχου, ενώ «μια εταιρεία έχει ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον της» για να πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σποράδων.
«Η εταιρεία θα διαθέσει ταχύπλοο σκάφος στο οποίο θα μπορούν να μεταφέρονται και οχήματα και τα δρομολόγια θα είναι τρεις φορές την εβδομάδα» δήλωσε στο Sputnik o κ. Τζούμας.
Ο δήμαρχος Σκιάθου δηλώνει ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα της συνεργασίας που είχε με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, στέλνοντας από κοινού «επιστολή στο Υπουργείο Ναυτιλίας για να συνδεθούμε ακτοπλοϊκά» κάτι που, όπως τόνισε, δεν θα γινόταν εάν το Υπουργείο δεν αναλάμβανε τη δράση και κυρίως τη χρηματοδότηση της γραμμής.Το πλοίο, όπως ανέφερε ο κ. Τζούμας, θα πιάνει στα λιμάνια της Σκιάθου, της Σκοπέλου και της Αλοννήσου.
Θεσσαλονίκη και Σποράδες, όπως τονίζει ο δήμαρχος Σκιάθου, συνδέονται τόσο «συναισθηματικά» αφού πολλοί από τα συγκεκριμένα νησιά την επιλέγουν για να κάνουν τις σπουδές τους, όσο και «εμπορικά».Αναφέρει επίσης ότι «ειδικά τώρα λόγω της πανδημίας», η προοπτική που δίνεται στους Θεσσαλονικείς να κάνουν διακοπές στις Σποράδες, αλλά και στους «ντόπιους να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη» έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία, «ενώ τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν μέχρι και τον Σεπτέμβριο».
Πόλος έλξης για Βαλκάνιους τουρίστες
Ο δήμαρχος Σκιάθου εκτιμά ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα ωφελήσει τα δύο μέρη καθώς αποτελεί ένα ακόμα πόλο έλξης για Βαλκάνιους τουρίστες.
Η άφιξη περισσότερων Βαλκάνιων τουριστών στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αποτελεί ένα στοίχημα και για τη διοίκηση του κεντρικού δήμου, όπως είπε στο Sputnik η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καράγιαννη.
«Είναι μια γραμμή που τη θέλει πάρα πολύ ο κόσμος της Θεσσαλονίκης. Όπως αντιλαμβάνεστε, το λιμάνι της πόλης και με την αναβάθμιση που θα γίνει, είναι ένα λιμάνι που εξυπηρετεί όχι μόνο το σύνολο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και τα Βαλκάνια. Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα βοηθήσει τουριστικά πάρα πολύ και τις Σποράδες και τη Θεσσαλονίκη γιατί τουριστική ανάπτυξη σημαίνει και οικονομική ανάπτυξη που τόσο έχουμε ανάγκη στη μετά κορονοϊού εποχή» δήλωσε.
Επιπλέον, όπως επισήμανε η κα Καράγιαννη, η Ελλάδα στοχεύει στην αξιοποίηση του οδικού τουρισμού «γιατί όπως δείχνουν οι καινούργιες τάσεις θεωρείται ασφαλής» σε σχέση με την πανδημία, αφού οι τουρίστες ταξιδεύουν μόνοι στους στο αυτοκίνητο τους κι όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
«Υπάρχει η εμπειρία της χώρας και αξιοποιήθηκε όλη αυτή φέτος ώστε να διέρχονται γρήγορα τα οχήματα χωρίς καθυστερήσεις από τις πύλες εισόδου της Βαλκανικής. Επιπλέον είναι οι διακρατικές συμφωνίες για τον τουρισμό, όπως με τη Σερβία και τη Βουλγαρία. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι θερινός, αλλά αστικός προορισμός, οπότε θα αξιοποιήσουμε αυτή τη γραμμή ώστε να έχουμε παραμονή των τουριστών και στην πόλη μας και μετά να πάνε στις Σποράδες» εξήγησε η κα Καράγιαννη.
Ετήσια ακτοπλοϊκή σύνδεση
Η Θεσσαλονίκη, πάντως, εκτός από τα θερινά δρομολόγια με τις Σποράδες, αναμένει να αποκτήσει μετά από πολλά χρόνια μόνιμη και σταθερή -καθ' όλη τη διάρκεια του έτους- ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου.
«Ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε σταθερή σύνδεση πλέον της Θεσσαλονίκης καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου με όλα τα νησιά του Αιγαίου, με ένα πρόγραμμα μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και της ΕΤΕπ με πλοία καινούριας τεχνολογίας που αναμένεται να ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο» σημείωσε η κα Καράγιαννη.
Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή Θεσσαλονίκη - Σποράδες είχε λειτουργήσει παλιότερα -επί δημαρχίας Μπουτάρη-, όμως για λόγους χρηματοδότησης δεν τελεσφόρησε να λειτουργεί κάθε καλοκαίρι.