Ακτοπλοΐα: Αποκαλυπτική έκθεση για τα λιμάνια | Προβληματικά όλα τα λιμάνια στις Β. Σποράδες
2021-04-30 23:29:05
H ακτοπλοΐα δίνει τον δικό της αγώνα εν μέσω πανδημίας για να παραμείνει στον αφρό. Τα προβλήματα πολλά και σε αυτά προστέθηκε και η αλματώδης αύξηση του κόστους των καυσίμων που τυλίγεται γύρω από το λαιμό του κλάδου.
Όμως σε όλα αυτά προστίθενται και τα προβλήματα που υπάρχουν στα λιμάνια και δυσκολεύουν τα πλοία.
Σε επιστολή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, με θέμα: “Προβλήματα Λιμένων” αναφέρει αναλυτικά τα προβλήματα και ζητά την επίλυσή τους:
«Αξιότιμε κύριε Γενικέ,Σας επισυνάπτουμε διάφορα προβλήματα τα οποία υφίστανται στα λιμάνια μας σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των πλοιάρχων μας.Τα προβλήματα αυτά είναι διαχρονικά και συνήθως δεν αντιμετωπίζονται, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις αστοχίας σχεδιασμών και έργων.Το σοβαρό αυτό θέμα το θέτουμε προς συζήτηση στην επόμενη συνάντησή μας ούτως ώστε να συζητηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης των λιμενικών τελών και να προγραμματιστεί ο σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίηση των έργων.
Β. ΣΠΟΡΑΔΕΣΣΚΙΑΘΟΣ•Διαχωρισμός επιβατικού λιμένος, από το χώρο πρόσδεσης σκαφών αναψυχής.•Προτείνεται η απομάκρυνση βράχων της νότιας πλευράς του λιμένος για δημιουργία θέσεων πρυμνοδέτησης πλοίων, ούτως ώστε να διευκολύνονται τα πλοία της ακτοπλοΐας, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Κατ’ αυτό το τρόπο η εσωτερική λεκάνη θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί επιβατηγά ταχύπλοα και σκάφη αναψυχήςΣΚΟΠΕΛΟΣ•Αφαίρεση ερυθρού σημαντήρα στην είσοδο του λιμένος ,εκβάθυνση της περιοχής καθώς και όλης της λιμενολεκάνηςΑΛΟΝΝΗΣΟΣ•Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες εντός του εξωτερικού λιμένος (Π) τύπου Yokohama και ειδικά λόγω μικρού μήκους του προβλήτα να τοποθετηθεί και γωνιακός προσκρουστήρας, για αποφυγή ζημίας από επαφή του πλοίουΓΛΩΣΣΑ•Να γίνει εκβάθυνση λιμενολεκάνης•Να εξεταστεί η μετατόπιση της υπάρχουσας κατά τούς καλοκαιρινούς μήνες πλωτής προβλήτας πρόσδεσης σκαφών αναψυχής•Ενίσχυση φωτοβολίας Φανών εισόδου λιμένοςΑΓΝΩΝΤΑΣ•Αποκατάσταση του προβλήτα λόγω καθίζησης, καθώς και τοποθέτηση προσκρουστήρων στις θέσεις πρόσδεσης πλοίων
ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣΠΕΙΡΑΙΑΣ•Τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο, του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι•Τοποθέτηση προσκρουστήρων:•Τοποθέτηση κατάλληλων γωνιακών προσκρουστήρων, στις θέσεις 20,35,36, επίσης και στη γωνία θέση 78•Αντικατάσταση και τοποθέτηση προσκρουστήρων στη θέση πρόσδεσης 30-35•Τοποθέτηση προσκρουστήρων, σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων•Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα, στις θέσεις 108-119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ•Θέσεις Ro-Ro: Επισκευή προβλήτας και αφαίρεση μπίντας καθ υπόδειξη πλοιάρχωνΡΑΦΗΝΑ•Παροχές νερού σε όλες τις προβλήτες.•Εκβάθυνση του λιμένα στις προβλήτες Νο3 – Νο4.•Αντικατάσταση – τοποθέτηση οπού χρειάζεται προσκρουστήρων (fender – λάστιχα).•Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνιά της Νο13 προβλήτας έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι λιμενεργάτες και τα πλοία για τη τοποθέτηση κάβων όταν πνέουν βόρειοι άνεμοι.•Συντήρηση και υπερύψωση προβλητών όπως η προβλήτα Νο6ΛΑΥΡΙΟ•Αύξηση φωτοβολίας φανών εισόδουΚΑΒΑΛΑ•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΚΥΚΛΑΔΕΣΓΑΥΡΙΟ (ΑΝΔΡΟΣ)•Αντικατάσταση και επανατοποθέτηση δεστρών (μπίντες).•Τοποθέτηση ειδικού σκυροδέματος στη βόρεια προβλήτα σύμφωνα με υποδείξεις πλοιάρχων.•Πρέπει να γίνει νέα τοποθέτηση ειδικού σκυροδέρματος σε όλη τη βορειά προβλήτα και ράγες στην άκρη της προβλήτας για να αποφεύγεται η φθορά της από τους καταπέλτες των πλοίων. Επίσης το νέο σκυρόδεμα πρέπει να πέσει σε τέτοιο ύψος ώστε να εξυπηρετεί την φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων.•Τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων (fender – λάστιχα) σε όλο το λιμάνι.•Tοποθέτηση πράσινου φανού στην είσοδο του λιμένα.ΣΥΡΟΣ•Τοποθέτηση προσκρουστήρων νέου τύπου στις προβλήτες Νο 2,4,5•Επισκευή ράμπας θέση Νο 5•Εκβάθυνση λιμενολεκάνης•Εκβάθυνση Θέσης (βλύχος), θα υπήρχε η δυνατότητα το πλοίο να παραμένει εκεί, σε περίπτωση διανυκτέρευσης ή απαγορευτικού•Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής του νέου χώρου πρόσδεσης, ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσειςΤΗΝΟΣ•Είναι επιτακτική ανάγκη να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπό μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη•Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα συμβαίνει το αντίθετο•Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση της μελέτης κατασκευής του νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Σημ. έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα, χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υπόψιν•Επίσης πρέπει να τοποθετηθούν προσκρουστήρες στις προβλήτες Νο 4,5,6•Απομάκρυνση ημιτελούς κυματοθραύστη (μπλόκια)•Αντικατάσταση – τοποθέτηση οπού χρειάζεται προσκρουστήρων fender – λάστιχα•Εκβάθυνση παλιού λιμέναΜΥΚΟΝΟΣ•Αντικατάσταση – τοποθέτηση οπού χρειάζεται προσκρουστήρων fender – λάστιχα•Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο6,όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (Έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).•Τοποθέτηση μπίντας (δέστρας) νότια του κόκκινου φανού ανάμεσα στις προβλήτες Νο6 – Νο7ΠΑΡΟΣ•Ενίσχυση φωτοβολίας φανού Αγ. Φωκάς (χάνεται στα φώτα της πόλης)•Εκβάθυνση πλησίον θέσεων 6-7-8•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Δημιουργία μεγαλύτερου χερσαίου χώρου•Κατασκευή προβόλου για δυνατότητα πλαγιοδέτησης πλοίων διανυκτέρευσηςΝΑΞΟΣ•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Εκβάθυνση στη νότια πλευρά του λιμένα θέση 3 και 4•Η θέση Νο 3 δεν χρησιμοποιείται λόγω ζημιάς (καθίζηση) της προβλήτας και το βάθος στη Νο 4 κυμαίνεται από 4,5-5,1 μ. με αποτέλεσμα ολόκληρη η νότια πλευρά να παραμένει εκτός λειτουργίας για τα μεγαλύτερα πλοία•Επισκευή της μοναδικής προβλήτας η οποία χρησιμοποιείται από τα μεγαλύτερα πλοίαΣΧΟΙΝΟΥΣΑ•Επιτακτική ανάγκη επίσπευσης κατασκευής νέου λιμανιού•Το υπάρχον υποτυπώδες λιμάνι ειδικά σε νοτίους ανέμους κρίνεται ανασφαλέςΑΙΓΙΑΛΗ•Ανάγκη διαπλάτυνσης του προβλήτα και επισκευή του υπάρχοντος, στο σημείο όπου πατάει ο καταπέλτης του πλοίο, εξέχουν τα σίδερα ενίσχυσης του προβλήτα, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να ολισθαίνει, με την ύπαρξη μικρού κυματισμού•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΚΑΤΑΠΟΛΑ•Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδεραΗΡΑΚΛΕΙΑ•Απομάκρυνση εγκατάστασης αφαλάτωσης, η οποία δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία και δυσχεραίνει τους χειρισμούς των πλοίων•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ•Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων (Roulioxeres-Δύο Αδέλφια και Ακ. Λατίνη)•Επέκταση προβλήτας προς Α•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Εκβάθυνση λιμενολεκάνηςΣΙΚΙΝΟΣ•Προέκταση και διαπλάτυνση προβλήτας•Εκβάθυνση περιοχής πρόσδεσης•Φωτισμός προβλήταςΙΟΣ•Επέκταση διαπλάτυνση προβλήτας•Εκβάθυνση περιοχής προς ΒΑ•Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένωνΑΘΗΝΙΟΣ (ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ)•Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί της Σαντορίνης, να εξευρεθεί μία εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους, τοποθεσία, κατασκευάζοντας μια προβλήτα που θα μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τους ανωτέρω ανέμους.ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣΜΕΡΙΧΑ (ΚΥΘΝΟΣ)•Φωτοσήμανση βραχονησίδας Μέριχα•Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Αύξηση εμβέλειας φανού εισόδου (ορ. Μαρτινάκι)ΣΕΡΙΦΟΣ• Φωτοσήμανση εισόδου•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Προέκταση προβλήτα προς ανατολικά και διαπλάτυνση προβλήτα προς νότιαΣΙΦΝΟΣ•Επέκταση προβλήτα και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση του προβλήτα στο “κεφάλι” περίπου 30 εκατοστά ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό. Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσηςΚΙΜΩΛΟΣ•Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ•Επέκταση προβλήτα προς Α•Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμουςΑΔΑΜΑΝΤΑΣ (ΜΗΛΟΥ)•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Διαπλάτυνση προβλήτας και κατασκευή προβόλου για πλαγιοδέτηση πλοίουΜΗΛΟΣ•Να παραχωρηθεί από το Λιμεναρχείο και 2η θέση πρόσδεσης στην Ανατολική ή Δυτική πλευρά του προβλήτα ώστε να αποφεύγονται οι αναμονές στις ταυτόχρονες αφίξεις πλοίων, αλλά και να υπάρχει εναλλακτική θέση πρόσδεσης σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκώνΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑΚΩΣ• Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων να δοθεί προς χρήση η μπίντα ΑνατολικάΡΟΔΟΣ•Καθαρισμός βυθού περιοχής χειρισμών πλοίων.•ΘΕΣΗ ΔΩΡΙΕΥΣ – Άμεση αντικατάσταση προσκρουστήρων ,κατάλληλων για το μέγεθος των καταπλεόντων πλοίωνΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ•Μετατόπιση προς αριστερά κολώνας φωτισμού, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στη ράμπαΛΕΙΨΟΙ•Αποκατάσταση λειτουργίας φανού Βρ. Γάτου (από τον Σεπτέμβρη είναι εκτός λειτουργίας, με εξαίρεση διάστημα 1 εβδομάδος)•Φωτοσήμανση του υπάρχοντος σημαντήρα•Να εξετασθεί η φωτοσήμανση Ακ. ΤΡΑΧΗΛΙ•Εκβάθυνση λιμένος και βυθομέτρηση περιοχής, πλησίον της πλώρης του πλοίου•Αντικατάσταση προσκρουστήρωνΚΑΛΥΜΝΟΣ•Επισκευή βόρειου και νότιου προβλήταΝΙΣΥΡΟΣ•Επισκευή προβλήταΚΑΣΟΣ•Επισκευή προβλήτα•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΚΑΡΠΑΘΟΣ•Υπερύψωση ράμπας, ασφαλτόστρωση χερσαίου χώρου και ενίσχυση φωτισμού όλης της περιοχής•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΙΚΑΡΙΑ-ΣΑΜΟΣΕΥΔΗΛΟΣ•Χρήζει άμεσης επισκευής ,το κατεστραμμένο τμήμα του προβλήτα, δυσχεραίνει τους χειρισμούς κατά την είσοδο διότι υπάρχουν γερανοί και άλλα βοηθητικά σκάφη εργασιών.•Υπάρχουν προσχώσεις και αβαθή στη θέση του νέου προβλήτα, που καθιστούν αδύνατη τη χρήση του από το πλοίο. Επίσης δυσχεραίνονται οι χειρισμοί κατά την έξοδο από το λιμέναΑΓ. ΚΗΡΥΚΟΣ•Εκβάθυνση και δια πλάτυνση του μικρού προβλήτα (μολαράκι) ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά, για ασφαλή πρόσδεση, σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκώνΦΟΥΡΝΟΙ•Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα καθιστά την προσέγγιση του πλοίου επισφαλή, κρίνεται αναγκαία η επιτάχυνση αποπεράτωσης των έργων•Να μελετηθεί η καταλληλόλητα, για χρήση από τα πλοία, του υπάρχοντος προβλήτα στη θέση ΠαλιόμυλοςΒΑΘΥ•Ο προβλήτας πρόσδεσης στη περιοχή ΜΑΛΑΓΑΡΙ, παρουσιάζει καθίζηση σε αρκετά σημεία, χρήζει άμεσης επισκευής•Εγκατάσταση φωτισμού στο προβλήτα, η προσέγγιση του πλοίου κατά τη διάρκεια της νύχτας, πραγματοποιείται με τη βοήθεια φώτων αυτοκινήτωνΚΑΡΛΟΒΑΣΙ•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΒ.Α ΑΙΓΑΙΟΧΙΟΣ•Αύξηση φωτοβολίας πρασίνου φανού εισόδου•Εκβάθυνση Νότιου τμήματος λιμενολεκάνης•Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρωνΟΙΝΟΥΣΣΕΣ•Τοποθέτηση μπαλονιών στην άκρη του προβόλου, στον οποίον υπάρχει ο κόκκινος φανός•Εκβάθυνση της περιοχής αβαθών στην αριστερή πλευρά•Λανθασμένος προσανατολισμός προβλήτας ,να εξεταστεί προέκτασή του προς Ν.Α κατεύθυνση με ταυτόχρονη εκβάθυνσηΨΑΡΑ•Μετακίνηση κόκκινου φανού προς το μέσον του προβλήτα η βορειότερα.•Διαμόρφωση/γέμισμα της κεκλιμένης ράμπαςΜΥΤΙΛΗΝΗ•Αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις λειτουργίας των πλοίων.•Διαμόρφωση κλίσης στις ράμπες ώστε να μειωθεί το κεκλιμένοΜΥΡΙΝΑ (ΛΗΜΝΟΥ)•Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρωνΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣΠΟΡΟΣ•Επανασχεδιασμό σημείων πρόσδεσης σε συνεννόηση με τους πλοιάρχουςΥΔΡΑ•Τοποθέτηση προσκρουστήρωνΕΡΜΙΟΝΗ•Αύξηση φωτοβολίας φανών εισόδου (χάνονται στα φώτα της πόλης)ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ•Ανεπαρκής φωτοβολία φάρου ΧΙΝΙΤΣΑ, κατά την είσοδο στον προλιμένα•Τοποθέτηση προσκρουστήρων•Εγκατάσταση λήψης παροχής νερούΑΓΚΙΣΤΡΙ•Εκβάθυνση θαλάσσιας περιοχής χειρισμών ταχυπλόων».
Μηνάς Τσαμόπουλος https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/naut...