Ο κόσμος των ταξιδιών “βουίζει” από εικασίες σχετικά με το TripAdvisor. Ο γίγαντας των κριτικών ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο ότι μια μεγάλη αλλαγή έρχεται στην πλατφόρμα με τη μορφή μιας ταξιδιωτικής ροής (travel feed) για τους χρήστες προκειμένου να παρακολουθούν τις εμπειρίες και τις συστάσεις των φίλων τους, ενώ ταυτόχρονα να εμπνέονται από εταιρείες που επιλέγουν να ακολουθήσουν, όπως το National Geographic, το GoPro και πολλά άλλα. Αυτό το travel feed ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα.

Από την ώρα που έγινε η ανακοίνωση, έχει υπάρξει μεγάλη συζήτηση σχετικά με το τι ελπίζει το TripAdvisor με αυτή την αλλαγή – αν προσπαθεί να γίνει το νέο Facebook και αν τα σχέδιά του για κοινωνική αλληλεπίδραση θα δουν κάποια επιτυχία. Αλλά, αντί να κοιτάμε απλώς πώς η αλλαγή θα επηρεάσει τους ταξιδιώτες στην πλατφόρμα, ένα σημαντικό στοιχείο είναι το τι ενέπνευσε αυτή την αλλαγή και τον αντίκτυπο που θα έχει στις επιχειρήσεις μια ταξιδιωτική ροή στο TripAdvisor, επισημαίνει το ehotelier.

Γιατί το TripAdvisor χρειάζεται ένα travel feed;

Το ταξίδι γίνεται ολοένα και πιο προσωπικό, και πλέον η προσέγγιση των ενιαίων προτάσεων για το πού να πάει και τι να δει κανείς σε έναν προορισμό δεν είναι η καλύτερη λύση. Ο συνιδρυτής του TripAdvisor, Stephen Kaufer, το βίωσε ο ίδιος αυτό αυτό κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού στο Κιότο με το γιο του. Έλεγξε φυσικά το TripAdvisor για συστάσεις για το που να μείνει και τι να δει, αλλά επίσης ρώτησε φίλους και συναδέλφους που είχαν επισκεφτεί την πόλη να του κάνουν προτάσεις με βάση ό,τι νόμιζαν ότι θα απολάμβανε εκείνος.

Ο Kaufer εξηγεί ότι το 66% των επισκεπτών στην ιστοσελίδα του TripAdvisor δήλωσαν ότι το πιο σημαντικό περιεχόμενο για αυτούς, σχεδιάζοντας ένα ταξίδι, είναι οι κριτικές από άλλους ταξιδιώτες, και αμέσως μετά (62%) οι προτάσεις από φίλους και συγγενείς. Η σημασία των απόψεων όσων γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε δεν είναι κάτι καινούργιο. Αποτελεί άλλωστε τη βάση του word-of-mouth που είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές διαφήμισης.

Ακριβώς αυτή η εξάρτηση, όχι μόνο από σχόλια αγνώστων, αλλά από συμβουλές κοντινών μας ανθρώπων, οδήγησε το TripAdvisor να διερευνήσει πώς θα μπορούσε να βελτιώσει τις υπηρεσίες του. “Πώς θα μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε όλες αυτές τις συμβουλές, έτσι ώστε το TripAdvisor να είναι το ιδανικό μέρος για να σχεδιάσετε αυτό το τέλειο ταξίδι”, αναρωτήθηκε ο Kaufer.

Η λύση του travel feed φαινομενικά μοιάζει με μια ροή Facebook, η οποία δείχνει στους χρήστες συστάσεις από τις επαφές τους και τις σελίδες που ακολουθούν. Εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, και τα feeds θα γεμίσουν με βίντεο, φωτογραφίες και κριτικές, για τα μέρη που οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν να πάνε ή έχουν ήδη πάει. Αναζητήστε μια τοποθεσία και αντί να δείτε απλώς τους καταλόγους των παρόχων καταλυμάτων, των εστιατορίων και των δραστηριοτήτων, θα δείτε τις αναρτήσεις από άτομα που έχουν πάει εκεί, έκαναν διάφορες δραστηριότητες και τράβηξαν φωτογραφίες (και βίντεο).

«Κατά την αναζήτηση ενός συγκεκριμένου προορισμού, η ροή δεδομένων περιορίζει αυτόματα το εύρος των πληροφοριών στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση. Για παράδειγμα, τα μέλη που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο Παρίσι μπορεί να δουν ένα άρθρο κριτικού για το καλύτερο εστιατόριο στην πόλη, ένα κείμενο με τα “must-do’s” ενός influencer και την κριτική ενός φίλου για ένα νέο ξενοδοχείο κοντά στον Πύργο του Άιφελ», αναφέρει το TripAdvisor.

Κάνοντας τις κριτικές ακόμα πιο σημαντικές

Ενώ η αλλαγή επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στους ταξιδιώτες και όχι στους παρόχους, είναι εύκολο να δούμε πώς οι επιχειρηματίες διαμονής, οι υπεύθυνοι εστιατορίων και οι φορείς παροχής υπηρεσιών που παρατίθενται στην πλατφόρμα θα επηρεαστούν από την προσθήκη των feeds. Άλλωστε ένα μεγάλο μέρος του περιεχομένου που πρόκειται να μοιραστεί είναι σχόλια – για τη διαμονή, τη διατροφή και τις δραστηριότητες των επαφών των χρηστών. Εξίσου σημαντικό είναι ότι αυτά τα σχόλια θα εμφανιστούν σε μια ροή όταν ένας ταξιδιώτης ψάχνει για μια συγκεκριμένη τοποθεσία, και έτσι γίνεται πιο κρίσιμο από ποτέ για τον επιχειρηματία να εξασφαλίσει συνεπείς κριτικές από τους καλεσμένους του. Και όσο πιο πρόσφατες είναι οι κριτικές αυτές, τόσο πιο πιθανό είναι να εμφανιστούν στη ροή των χρηστών που σκέπτονται να ταξιδεύουν στην περιοχή.

Τα travel feeds ενδέχεται να έχουν και έναν ακόμα σκοπό, όπως περιέγραψε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Sally Davey, Επικεφαλής Βιομηχανικών Σχέσεων στο TripAdvisor, – την εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας. «Είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να μπορούν να μοιράζονται τη γνώμη τους με τρόπο που τους κάνει να αισθάνονται άνετα», εξηγεί ο Davey. «Αυτό ωφελεί όσους σκέπτονται να κάνουν κράτηση στην επιχείρηση και μπορεί ταυτόχρονα να συμβάλει στη βελτίωση του προφίλ της ίδιας της επιχείρησης, η οποία διαφορετικά θα έπρεπε να διαθέσει αντίστοιχα χρήματα με ανταγωνιστές της που δεν προσφέρουν την ίδια ποιότητα υπηρεσιών».

Πρόκειται για άλλη μια πλατφόρμα που πρέπει να ενημερώνετε ενεργά;

Θα μπορούσαμε να μιλάμε όλη την ημέρα για τη σημασία της ενημέρωσης της λίστας σας στο TripAdvisor αλλά η προσθήκη ενός feed σημαίνει ότι πρέπει να γράφετε αναρτήσεις και να μετράτε likes και σχόλια όπως στο Facebook και στο Twitter;

Και ναι και όχι. Το travel feed σας παρέχει μια νέα ευκαιρία να δημοσιεύετε προσφορές και εκπτώσεις για να προσελκύσετε ταξιδιώτες στην περιοχή σας. Ως εκπρόσωπος προϊόντων του TripAdvisor, ο Elliot Cohen εξήγησε στο Forbes ότι «οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να επωφεληθούν από την πλατφόρμα και να χρησιμοποιήσουν τη ροή ταξιδιού για να προσεγγίσουν νέους πελάτες και να προσεγγίσουν τους ανθρώπους σε πραγματικό χρόνο».

«Το TripAdvisor μπορεί πραγματικά να είναι μια ευκαιρία να αναπτυχθούν μεγάλες επιχειρήσεις – φροντίζοντας να ακούγονται οι φωνές των πιο λαμπρών και παθιασμένων ιδιοκτητών επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το πού προέρχονται ή ποιος είναι ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ που έχουν”, τονίζει ο Sally Davey.

Ωστόσο, το TripAdvisor έχει καταστήσει σαφές ότι οι επιχειρηματίες δεν θα είναι ακόμα σε θέση να δημοσιεύσουν κριτικές σχετικά με τις δικές τους επιχειρήσεις, παρά μόνο κριτικές των επισκεπτών. Η «κοινωνική απόδειξη» ή η τάση να εμπιστεύεστε τι λένε οι άλλοι για μια επιχείρηση παρά για το τι λέει η επιχείρηση για τον εαυτό της, είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο με την προσθήκη ενός travel feed, εξασφαλίζοντας ότι οι ταξιδιώτες ακούν για εσάς, αλλά όχι απαραίτητα από εσάς.

Το αν το TripAdvisor γίνεται όλο και περισσότερο σαν το Facebook και αν αυτό είναι ένα μοντέλο που θα λειτουργήσει καλά για το TripAdvisor ή όχι, τελικά έχει μικρή σημασία για τα καταλύματα, τα εστιατόρια και τους παρόχους δραστηριοτήτων που κάνουν χρήση της πλατφόρμας. Αυτό που πρέπει να έχει σημασία είναι ότι η προσθήκη ενός travel feed είναι αυτή που μπορεί να βελτιώσει τις καταχωρίσεις και όχι να μειώσει τις δραστηριότητές τους και να ενισχύσει τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν τακτικές κριτικές.