ÁÈÇÍÁ-Ï ðñüåäñïò ôçò ÍÝáò Äçìïêñáôßáò, ÃéÜííçò ÐëáêéùôÜêçò,åðéóêÝöèçêå óÞìåñá ÐÝìðôç, ðáñáìïíÞ ×ñéóôïõãÝííùí ôï Óýëëïãï Ãïíéþí Ðáéäéþí ìå íåïðëáóìáôéêÞ áóèÝíåéá ''œÖëüãá''(EUROKINISSI-ÓÙÔÇÑÇÓ ÄÇÌÇÑÔÏÐÏÕËÏÓ)
Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ακτοπλοΐα μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων λόγω κοροναϊού, ανέλυσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης

Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ακτοπλοΐα μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων λόγω κοροναϊού, ανέλυσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

«Η μετάβαση στα νησιά είναι σταδιακή, καλά μελετημένη και με επιστημονικά κριτήρια» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.

Όπως εξήγησε η απελευθέρωση θα γίνει σε 3 φάσεις:
  1. Η πρώτη θα γίνει από αύριο
  2. Η δεύτερη πριν την 1η Ιουνίου
  3. Η τρίτη μετά την 1η Ιουνίου

Παράλληλα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επεσήμανε ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να μετακινηθούν στα νησιά με βεβαίωση εργοδότη.

Μέτρα για τα πλοία

«Τα μέτρα τα οποία πήραμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν καθοριστικά διότι καταφέραμε και περιορίσαμε στον ελάχιστο δυνατό βαθμό τα κρούσματα κοροναϊού στα νησιά. Πολλά νησιά αυτή τη στιγμή δεν έχουν κανένα απολύτως» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ακόμα, ο κ. Πλακιωτάκης εξήγησε ότι τα πλοία θα ταξιδεύουν με πληρότητα 50%, ενώ για τα πλοία με καμπίνες το ποσοστό αυτό θα φτάνει έως 55%.

«Ένα πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου, εάν έχει καμπίνες πάμε στο 55%. Ανά καμπίνα θα έχουμε έναν επιβάτη εκτός και αν πρόκειται για οικογένεια» ανέφερε, ενώ σημείωσε ότι η διάθεση των καμπινών των πλοίων θα γίνεται μόνο από το αφετήριο λιμάνι και όχι από τους ενδιάμεσους σταθμούς.

Δηλαδή, όπως εξήγησε, ένα πλοίο, με δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Ρόδο, και με επιβάτη που έχει προορισμό το ενδιάμεσο λιμάνι πχ της Πάτμου, η καμπίνα που χρησιμοποίησε δεν θα διατίθεται για το υπόλοιπο σκέλος του ταξιδιού.

Σημειώνεται ότι έχει ήδη γίνει γνωστό ότι στα καθίσματα αεροπορικού τύπου θα υπάρχει μια κενή θέση ανάμεσα στους επιβάτες ενώ θα υπάρχει και ειδική σήμανση για το πού θα πρέπει να κάθονται. Επίσης, σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, οι πόρτες και τα παράθυρα θα πρέπει να ανοίγονται περισσότερο χρόνο από τον συνηθισμένο, ενώ όσον αφορά στον μηχανικό αερισμό σε περίπτωση διακοπτόμενης λειτουργίας του πλοίου θα πρέπει το σύστημα αερισμού να μην σταματάει καθόλου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε επίσης ότι στα πλοία η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική.

Παράλληλα όπως ανέφερε «ήδη η ακτοπλοΐα ενισχύεται από τον κρατικό προϋπολογισμό με 15 εκατ. ευρώ και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αίτημα για ενίσχυση της ακτοπλοΐας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».