Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τρέχει να ολοκληρώσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο! Εν μέσω κινητοποιήσεων ενάντια στην κατάπτυστη τροπολογία απολύσεων των συναδέλφων αναπληρωτών και στα μουλωχτά, ο Υπουργός Παιδείας υπέγραψε την Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4 για την αξιολόγηση των σχολείων, που δημοσιοποιήθηκε στις 11 Γενάρη, μέρα απεργίας και καταστολής ενάντια στους εκπαιδευτικούς! Είναι πραγματικά αίσχος!

Στην Υπουργική αυτή Απόφαση (ΥΑ) εμπεριέχονται συμπυκνωμένα όσα περιείχαν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι για την αξιολόγηση (3848/2010 της Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ, νόμος Βερναρδάκη, ΠΔ 252…). Φυσικά είναι εφαρμογή του ν. 4547/2018, για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που προβλέπει την εξοντωτική αξιολόγηση όσων είναι ή θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι/ες…), καθώς και τις βάσεις για την αξιολόγηση των σχολείων, που έρχεται να υλοποιήσει η παρούσα ΥΑ με συγκεκριμένους θεματικούς άξονες και παραμέτρους!

Η λεγόμενη αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι στην ουσία μια εξονυχιστική και εξοντωτική αξιολόγηση των Συλλόγων Διδασκόντων και των μελών τους, δηλαδή των εκπαιδευτικών του σχολείου, που καμία σχέση δεν έχει με την ανάγκη να γίνει το σχολείο καλύτερο, ώστε να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες! Με βάση την ΥΑ, ούτε λίγο ούτε πολύ θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί ακόμα και για «την ατομική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών» αλλά και για τη σχολική «διαρροή» (!), λες και το σχολείο είναι σε γυάλα και δεν καθρεπτίζονται στα πρόσωπα των μαθητών οι άνισες αφετηρίες τους και οι συνεχείς ανισότητες που βιώνουν στην ταξική κοινωνία μας! Με την ΥΑ στοχεύουν να αθωώνονται οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις, να ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε κάθε περίπτωση να περνάει η αντιεκπαιδευτική πολιτική και να προσαρμόζεται το σχολείο στις κάθε φορά ανάγκες της αγοράς!

Με το νέο σύστημα διορισμών – προσλήψεων καθιερώνονται τρεις πυλώνες κριτηρίων. Στην ουσία μοιράζονται ισοβαρώς η προϋπηρεσία και τα λεγόμενα ακαδημαϊκά προσόντα, ενώ μοριοδοτούνται και ορισμένα κοινωνικά κριτήρια.

Καθιερώνονται κοινοί πίνακες για την πρόσληψη μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

Οι νέοι πίνακες που θα δημιουργηθούν θα είναι κλειστοί και θα ανανεώνονται κάθε διετία.

Η προϋπηρεσία μοριοδοτείται με ένα μόριο ανά μήνα έως και τους 120 μήνες. Τα ακαδημαϊκά κριτήρια μοριοδοτούνται σε μονάδες ως εξής: Διδακτορικό 40 μονάδες, μεταπτυχιακό 20, δεύτερο μεταπτυχιακό 7, δεύτερο πτυχίο 16, ο βαθμός του πτυχίου («Καλώς» 7 μονάδες, «Λίαν Καλώς» 14 και «Άριστα» 21), γνώση μίας ξένης γλώσσας (άριστη γνώση 8 μονάδες, πολύ καλή γνώση 6, καλή γνώση 4), πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α’ επιπέδου 4 και πιστοποιητικό επιμόρφωσης από ΑΕΙ διάρκειας τουλάχιστον 300 ωρών 4 μονάδες. Τα κοινωνικά κριτήρια μοριοδοτούνται ως εξής: 2 μονάδες για κάθε τέκνο και 20 μονάδες για μόνιμη αναπηρία, 67% και άνω, του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου. Δεν λαμβάνεται υπόψη η επιτυχία σε γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε μια γενικευμένη ανατροπή στη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών στους υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών, με βάση τους οποίους γίνονται κάθε χρόνο οι προσλήψεις στα σχολεία. Σήμερα οι πίνακες διαμορφώνονται κυρίως με βάση το πότε πήρε κάποιος εκπαιδευτικός πτυχίο, τους μήνες της προϋπηρεσίας του και την επιτυχία στους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, σε όσους κλάδους υπάρχουν ακόμα επιτυχόντες που δεν έχουν διοριστεί.

Απέναντι στην κοροϊδία για «διορισμούς σε βάθος τριετίας και κριτήρια» απαντάμε:

  • Δε διαπραγματευόμαστε τη δουλειά ούτε ενός αναπληρωτή, δεν παζαρεύουμε ούτε μια ώρα δουλειάς κανενός συναδέλφου!
  • Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συμβασιούχων – αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κανένας απολυμένος!
  • Τουλάχιστον 30.000 άμεσοι μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων. Μόνο έτσι μπορεί να ανοίξει και ο δρόμος στους νεότερους συναδέλφους!
  • Κατάργηση του νόμου ν. 3848 και όλου του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου, που οδηγεί σε λογική προσόντων για τους διορισμούς. Το πτυχίο να είναι το μοναδικό εφόδιο για την εργασία.

Δυναμώνουμε τον αγώνα για τη μόρφωση των παιδιών μας, για το σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες μας.

Κανένας συμβιβασμός με την αντιλαϊκή πολιτική, τα μνημόνια διαρκείας και το τσάκισμα των δικαιωμάτων μας για τα κέρδη των λίγων.

Χαιρετίζουμε την σημερινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της Σκιάθου που διαδήλωσαν την αντίθεσή τους στο κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Καλούμε το λαό της Σκιάθου να στηρίξει τον αγώνα των εκπαιδευτικών για μια καλύτερη παιδεία στην υπηρεσία του λαού και των παιδιών του.

 Τη ζωή και τα δικαιώματά μας δεν τα παζαρεύουμε.

Πάρτε πίσω τώρα το σχέδιο νόμου-λαιμητόμο!

ΠΑΜΕ  ΣΚΙΑΘΟΥ  17/1/2019