Αγαπητέ κύριε Όρτβιν Γουίτμαν.

Σας απευθύνω αυτή τη μικρή ανοιχτή επιστολή, με κάθε καλή προαίρεση προς την επιχειρηματική σας δράση, αλλά και με πολύ αγάπη προς τον τόπο που γεννηθήκαμε κι εγώ και οι πρόγονοί μου, αλλά και τα παιδιά μου. Σας παρακολούθησα με ιδιαίτερη προσοχή στην πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή “Θαλασσόλυκοι», η οποία βρέθηκε στη Σκιάθο, να διαφημίζετε την επιχείρησή σας, μέσα από τις ομορφιές του νησιού που όλοι ζούμε και στο οποίο κι εσείς αποφασίσατε τα τελευταία χρόνια να μετοικήσετε και να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά.

Πρόσεξα όμως, ότι μάλλον έχετε έλλειψη βασικών γνώσεων και αναφορών των τοπωνυμίων, καθώς και αρκετών ιστορικών στοιχείων της Σκιάθου. Θέλω λοιπόν να σας επισημάνω, ότι και για λόγους Εθνικής και Τοπικής υπερηφάνειας -οι οποίοι νομίζω ότι είναι ευκολονόητοι- θα πρέπει ο καθένας που αποφασίζει να ζήσει σε άλλον τόπο από εκείνον που γεννήθηκε να σέβεται τα μικρά και μεγάλα κομμάτια που συνθέτουν το σύνολό του, και που στο τέλος-τέλος αυτά αποτελούν στοιχεία έλξης για τους επισκέπτες και σημεία αναφοράς για τη ζωή των ντόπιων. Η προσπάθεια σας να γίνετε κομμάτι της ελληνικής και της σκιαθίτικης κουλτούρας πραγματικά μας τιμά, ως Σκιαθίτες και ως Έλληνες. Σας έχω μάλιστα προσωπικά ακούσει να προσπαθείτε ακόμα και να ερμηνεύσετε ελληνικά τραγούδια και να μυήσετε ξένους επισκέπτες στην ελληνική μουσική. Παρόλα αυτά, η ανάγκη σήμερα για διατήρηση της ιστορικής και κοινωνικής μας ταυτότητας, μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο παγκκοσμιοποιημένο περιβάλλον, δεν αποτελεί μόνο Eθνική ή Tοπική και προσωπική ανάγκη, αλλά και επιχειρηματική, σε ότι αφορά στην τουριστική δραστηριότητα του νησιού μας.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα απλά στοιχεία που διαμορφώνουν την ταυτότητά μας, όπως τα τοπωνύμια, η ντοπιολαλιά μας, τα τραγούδια μας, τα παρατσούκλια μας και γενικά όλα τα τοπικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Σκιάθου και των Σκιαθιτών, να διατηρούνται αναλοίωτα και να μεταδίδονται αυτούσια, μεταξύ και των φίλων που αποφασίζουν να ζήσουν ή να επιχειρήσουν στο νησί μας. Κι αυτό, διότι και στο σύγχρονο τουριστικό μάρκετινγκ είναι απολύτως απαραίτητο το μήνυμα που “φεύγει” από τα χείλη όλων όσων ζουν, δρουν, επιχειρούν σ’ έναν προορισμό, να είναι κοινό ξεκινώντας από το πώς λέγεται ο Τόπος και οι κάτοικοί του, οι ονομασίες από τις αμμουδιές και τα αξιοθέατα κ.ο.κ. Καταλήγοντας σας παρακαλώ να προσπαθήσετε να μάθετε τις ονομασίες και τα τοπωνύμια, όπως είναι καταγεγραμμένα εδώ και εκατοντάδες χρόνια, και να αποφεύγετε τυχόν γλωσσοπλασίες σχετικές με ονομασίες ιστορικών σημείων αναφοράς της Σκιάθου και αλλαγές τοπωνυμίων.

Φιλικά

Λευτέρης Βιολέττας

Σύμβουλος Επιχειρήσεων