Ο Πειραιάς είναι η μεγάλη της βάση για την κεντρική και βόρεια Ευρώπη όμως έχει πάρει θέσεις στρατηγικής σημασίας και σε άλλες χώρες

Σταθερά απλώνει τον επιχειρηματικό της ιστό η Cosco σε όλη τη Μεσόγειο. Ο Πειραιάς είναι η μεγάλη της βάση για την κεντρική και βόρεια Ευρώπη όμως έχει πάρει θέσεις στρατηγικής σημασίας και σε άλλες χώρες.

Ήδη από το 2015 είχε κάνει επένδυση στην Τουρκία εξαγοράζοντας έναντι 918 εκατομμυρίων δολαρίων το 64,5% του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού, Kumport Terminal, που βρίσκεται στον κόλπο του Μαρμαρά. Το λιμάνι έχει δυνατότητα διακίνησης περίπου 2,5 εκατ. teu ετησίως.

Τελευταία κίνηση της Cosco Μεσόγειο είναι η επέκτασή της στην Ιβηρική Χερσόνησο και πιο συγκεκριμένα στην Ισπανία όπου εξαγόρασε με 224 εκατ. δολάρια το 51% των μετοχών της Noatum Ports, που διαχειρίζεται λιμενικές εγκαταστάσεις στη Βαλένθια και το Μπιλμπάο, καθώς και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.

Ο κινεζικός όμιλος έχει παρουσία στο Port Said της Αιγύπτου όσο και στην Αμβέρσα. Ο ρόλος της Cosco στην υλοποίηση του σχεδίου της κινεζικής κυβέρνησης, το «One Belt One Road», που θα ενώνει εμπορικά την Ασία με την Ευρώπη τόσο από ξηράς όσο και από τη θάλασσα είναι κομβικής σημασίας.

Για τον λόγο αυτό της έχει δοθεί πίστωση ύψους 26 δισ. δολ. από την China Development Bank. Η χρηματοδότηση επεκτείνεται μέχρι και το 2021.

Όσο αφορά το λιμάνι του Πειραιά στόχος της Cosco είναι να το φέρει ε στην πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα εμπορικά λιμάνια της Μεσογείου έως το 2019. Σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση και διακινεί 3,67 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πίσω από το λιμάνι της Αλχεθίρας που είναι το σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με 4,76 εκατ. κουτιά, με δεύτερο της Βαλένθιας με 4,72 εκατ. teus.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr