Ο ερχομός της νέας χρονιάς, η έναρξη της καινούργιας δεκαετίας, μπορεί να σταθεί η αφορμή για σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής και στον τρόπο διατροφής μας. Οι μέρες χαράς και ξεκούρασης φτάνουν στο τέλος τους, αλλά ταυτόχρονα ξεκινούν νέες δημιουργικές μέρες.

Θέτοντας εφικτούς-ρεαλιστικούς στόχους -με καθαρή συνείδηση- σκεπτόμενοι τι θέλουμε να πετύχουμε για το 2020 και τι αποστολή θέλει να φέρει εις πέρας ο καθένας μας, συνεχίζουμε έτσι τη θετική εξέλιξή μας στο χρόνο. Ένας, λοιπόν, καλός στόχος είναι να βελτιώσουμε σ’ ένα μεγάλο βαθμό τις διατροφικές μας συνήθειες, πάνω απ’όλα για την υγεία μας, καθώς ο ρυθμός εμφάνισης των αυτοάνοσων νοσημάτων αυξάνεται συνεχώς στις μέρες μας.
Βασικές διατροφικές οδηγίες:
1. Αποφασίζουμε συνειδητά να αλλάξουμε τον τρόπο διατροφής μας προς το καλύτερο, αλλά χωρίς να επηρεαζόμαστε από άλλους και χωρίς να είμαστε σε πανικό επειδή… στις γιορτές πήραμε 2-3 κιλά. Αφήνουμε πίσω τα διατροφικά λάθη της προηγούμενης χρονιάς.
2. Αδειάζουμε τους πάγκους και τα ντουλάπια του σπιτιού μας απο λιχουδιές, αναψυκτικά, γλυκά -που τυχόν έχουν απομείνει για να μη μπούμε στον πειρασμό να συνεχίσουμε να τα καταναλώνουμε ακόμα και μετά τις γιορτές.
3. Κάνουμε λίστα για τα ψώνια μας στο σούπερ μάρκετ, αποφεύγοντας έτσι να πέρνουμε περιττά πράγματα -δεν πάμε στο μάρκετ πεινασμένοι- και βάζουμε πρώτη προτεραιότητα τον “εφοδιασμό” του ψυγείου μας με φρούτα, λαχανικά και κυρίως άπαχα προϊόντα π.χ. γαλακτοκομικά, άπαχο κρέας κ.λπ.
4. Με τη νέα χρονιά, εντάσσουμε στη διατροφή μας το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας,δηλαδή το πρωινό! Αυτή είναι μια πολύ σπουδαία αλλαγή, καθώς το πρωινό θα μας εφοδιάσει με ενέργεια και θα μας κρατάει χορτάτους μέχρι το επόμενο γεύμα, αποφεύγοντας έτσι το τσιμπολόγημα. Μία έξυπνη επιλογή πρωινού είναι το λεγόμενο “porridge” (βρασμένο γάλα με βρώμη+μέλι+ξηρούς καρπούς+φρούτα)
5. Φροντίζουμε να έχουμε μαζί μας φρούτα ή ανάλατους ξηρούς καρπούς ή άπαχο γιαούρτι ή κάποιο άλλο υγιεινό σνακ για τα ενδιάμεσα γεύματά μας. Γενικότερα, προτιμούμε να οργανώνουμε πλέον όλα τα γεύματα της ημέρας για αποφυγή εμφάνισης συμπτωμάτων βουλιμίας, υπερφαγίας, έντονης επιθυμίας για υπεβολική κατανάλωση αλκοόλ, φαγητού ή γλυκών.
6. Βάζουμε πάντα στο μεσημεριανό μας τραπέζι, μαζί με κάθε φαγητό, μια φρεσκοκομμένη σαλάτα με λαχανικά εποχής (πχ.μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, χόρτα βραστά, παντζάρι).
7. Προσπαθούμε να μειώσουμε στο ελάχιστο την κατανάλωση της απλής επεξεργασμένης ζάχαρης και των προϊόντων που την περιέχουν όπως γλυκά, βουτήματα, κέικ, πάστες κ.α. καθώς δεν έχουν καμία θρεπτική αξία. Προτιμούμε περισσότερο τα όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά ολικής, μαύρο ψωμί, πλιγούρι, κινόα, βρώμη και γενικότερα τους σύνθετους υδατάνθρακες που είναι ωφέλιμοι και μας χορταίνουν περισσότερο!
8. Φροντίζουμε για την καλύτερη ενυδάτωσή μας (τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό για τις γυναίκες και 2 λίτρα νερό για τους άνδρες / ημέρα) ανάλογα πάντα με τις ατομικές μας ανάγκες. Έτσι θα αποφύγουμε συμπτώματα αδυναμίας, ζάλης, κόπωσης, ξηροδερμίας, θα οδηγηθούμε σε καλύτερη λειτουργία του εντέρου -αποφυγή δυσκοιλιότητας- , καλύτερη λειτουργία του μεταβολικού ρυθμού μας και γενικότερα του οργανισμού μας.
9. Δεν προσπαθούμε να δώσουμε εύκολες λύσεις,-σε περιπτώσεις απώλειας βάρους δοκιμάζοντας να χάσουμε γρήγορα κιλά με εξαντλητικές δίαιτες στέρησης ή με εξουθενωτικές ασκήσεις και δραστηριότητες ή με άλλους λάθος τρόπους πχ. χάπια αδυνατίσματος, σκευάσματα-σκόνες κ.α. γιατί έτσι θα καταφέρουμε εντελώς το αντίθετο! Το πιο πιθανό είναι να χάσουμε παροδικά βάρος και έπειτα να το αυξήσουμε στο διπλάσιο, οδηγώντας τον οργανισμό μας σε βασικές ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων. Αναζητούμε λύσεις με σταθερά και μόνιμα αποτελέσματα.
10. Τέλος, αν δούμε ότι δεν μπορούμε μόνοι μας να κάνουμε σωστές και ωφέλιμες αλλαγές στη διατροφή μας, απευθυνόμαστε σε έναν ειδικό, διαιτολόγο-διατροφολόγο με πτυχίο και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Εύχομαι ολόψυχα η νέα χρονιά να σας φέρει αυτό που πραγματικά επιθυμείτε! Εύχομαι υγεία, ευημερία, γαλήνη και αγάπη στις καρδιές όλων. Ας μείνετε -όσο γίνεται- μακριά απο “σκοτεινές” σκέψεις, στενοχώρια και άγχος. Η έναρξη του 2020 ας είναι η αφορμή για την έναρξη νέων στόχων και ριζικών αλλαγών στο τρόπο ζωής και διατροφής σας.

ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΑΞΙΖΕΙ… ΝΑ ΖΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!
ΓΙΑΤΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ… ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΓΕΙΑ!!!

Η Αγγέλα Σαρρή είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος