Η πιο συνηθισμένη εικόνα των ελληνικών γυμναστηρίων είναι η εξής: η αίθουσα με τα ελεύθερα βάρη θυμίζει προπόνηση αντρικής ομάδας ενώ η αίθουσα ομαδικών προγραμμάτων – pilates, zumba κ.λπ. – είναι υπό καθαρά γυναικεία κατάληψη.

Οι περισσότερες γυναίκες τρέμουν στη θέα μίας μπάρας με βάρη, θεωρούν πως θα χάσουν την θηλυκότητά τους, πως θα “φουσκώσουν” και πως θα κλειδώσει το σώμα τους χάνοντας την ελαστικότητά του.

Σε αμέτρητες συζητήσεις περί γυναικείων προπονήσεων η απάντηση που παίρνω κάθε φορά που αναρωτιέμαι “μα γιατί δεν κάνεις βάρη;” είναι η εξής: “Δεν κάνω βάρη, δε θέλω να μοιάζω με άντρα, δε θέλω να φουσκώσω! Προτιμώ το πιλάτες για να κάψω λίπος”. Και πάντα είμαι σε εκείνο το κρίσιμο σημείο μεταξύ απελπισίας, γέλιου και κλάματος…

Πόσο βάσιμοι είναι αυτοί οι φόβοι στην πραγματικότητα;

ΚΑΘΟΛΟΥ!!!

Σας εγγυώμαι 10000000% ότι δεν πρόκειται να φουσκώσετε, ούτε να γίνουν λίπος οι μύες μόλις σταματήσετε, ούτε να χάσετε την ευλυγισία σας… Γενικά δεν πρόκειται να έχετε κανένα αρνητικό αποτέλεσμα από τα βάρη (εκτός κι αν δεν προσέχετε την τεχνική σας όπου και εγκυμονεί κίνδυνος τραυματισμού). Και να γιατί:

Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για υπερτροφία μυών, να φουσκώσετε δηλαδή, διότι τα επίπεδα τεστοστερόνης μας είναι ελάχιστα, συγκεκριμένα είναι 10-20 φορές χαμηλότερα από αυτά των αντρών. H εικόνα γυναικών με αντρικό σώμα που φέρνετε το μυαλό σας για απάντηση δεν είναι σε καμία περίπτωση φυσική, έχουν αποκτήσει “αντρικό σώμα” με τη χρήση στεροειδών.

Οι μύες δεν μετατρέπονται σε λίπος ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικούς ιστούς με διαφορετικούς ρόλους και σύσταση. Τα λιποκύτταρα όσο τα τρέφετε μεγαλώνουν και οι μύες μεγαλώνουν όσο τους γυμνάζετε. Ισχύει και το ανάποδο φυσικά, όσο ακολουθείτε υποθερμιδική δίαιτα παίρνει το σώμα σας ενέργεια από τις λιποαποθήκες, άρα μικραίνουν και όσο δεν γυμνάζεστε ασθενούν οι μύες σας.

Χτίζοντας μία σχέση με τις προπονήσεις αντιστάσεων είναι το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας. Ίσως είναι η μοναδική σχέση στη ζωή μας που όσο περισσότερο επενδύουμε σε αυτή τόσο περισσότερα κερδίζουμε. Μία σχέση δίκαιη, αμοιβαία, άξια λατρείας και αφοσίωσης!

Ποια είναι τα κέρδη μας σηκώνοντας βάρη;

Καίμε περισσότερες θερμίδες όχι μόνο κατά τη διάρκεια των ασκήσεων αλλά και για αρκετή ώρα μετά το πέρας της προπόνησης.

Τονώνουμε όλο και περισσότερο τον μεταβολισμό μας όσο χτίζουμε μύες. Χρειάζεται περισσότερη ενέργεια (θερμίδες) ο οργανισμός μας για να διατηρήσει τους μύες από ότι το λίπος (μέχρι και 50 θερμίδες ανά μισό κιλό μυ σε απόλυτη ηρεμία).

Μειώνουμε τις πιθανότητες για οστεοπόρωση, καρδιακά και εγκεφαλικά προβλήματα καθώς και τους γυναικολογικούς πόνους.

Ομορφαίνουμε το σώμα μας, αποκτώντας σφιχτές όμορφες καμπύλες, λεπτή μέση, τονωμένους γλουτούς, καλοσχηματισμένα χέρια, εντυπωσιακή πλάτη και καλλίγραμμα πόδια.

Αποκτούμε δύναμη, ενέργεια και αυτοπεποίθηση.

Αυξάνουμε την ισορροπία, τον συντονισμό, την σταθερότητα και την ελαστικότητά μας.

Μειώνουμε το άγχος και το στρες.

Βελτιώνουμε την ποιότητα του ύπνου και της ζωή μας.

Μην λιώνετε στο διάδρομο, αφήστε τα ατελείωτα ροκανίσματα και τις ώρες στο ελλειπτικό. Το μόνο που καταφέρνετε είναι να χάνετε υγρά και μαζί με το λίπος να καίτε τους πολύτιμους μύες σας με αποτέλεσμα να αποκτάτε την εικόνα της skinny fat.

Αν θέλετε ένα γραμμωμένο δυνατό κορμί να σηκώνετε μεγάλα βάρη με λίγες επαναλήψεις.

Σε συνδυασμό με σωστή αερόβια και διατροφή, τα μεγάλα βάρη θα σας φθάσουν γρήγορα και σωστά σε ένα κορμί σφιχτό και γραμμωμένο. Μην ξεχνάτε πως ένα σέξι και θηλυκό σώμα προϋποθέτει ανεπτυγμένο μυικό σύστημα.

Προτιμήστε σύνθετες ασκήσεις με μεγάλα βάρη. Εντάξτε στις προπονήσεις σας καθίσματα, άρσεις θανάτου, κωπηλατικές, good mornings, πιέσεις ώμων και στήθους.

Τι εννοούμε όταν λέμε μεγάλα βάρη;

Τόσα ώστε να κάνουμε 3 σετ με επαναλήψεις γύρω στο 8-6-4 και οι τελευταίες επαναλήψεις να βγαίνουν με μεγάλη δυσκολία.

Δώστε την ευκαιρία στους αλτήρες, στις μπάρες και στα όργανα αντιστάσεων να σας δώσουν απλόχερα την εικόνα και την φυσική κατάσταση που επιθυμείτε.

Σας παραθέτω κάποιες φωτογραφίες για να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας το “τι νομίζω” από το “τι πραγματικά συμβαίνει”.

 

Βικτώρια Κοντοκώστα