Την Ισπανία και όχι την Ελλάδα θεωρούν ως ανταγωνιστή οι τουριστικοί παράγοντες της Τουρκίας, σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν σε συνέδριο των Τούρκων ξενοδόχων, τουρ οπερέιτορ και τοπικών τουριστικών αρχών που πραγματοποιήθηκε στην Αττάλεια.

Καθώς ο τουρκικός τουρισμός συνεχίζει την ανάκαμψη από την περίοδο ύφεσης των προηγούμενων χρόνων, το 2018, η Αττάλεια, το δημοφιλέστερο τουριστικό θέρετρο της χώρας, φαίνεται να κλείνει την εφετινή χρονιά με 13,5 εκατ. διεθνείς τουρίστες, 28% περισσότερους σε σχέση με πέρυσι.

Η Τουρκία μπορεί να προσελκύσει 50 εκατ. τουρίστες το 2023 οι οποίοι στο επόμενο, δεύτερο πενταετές πρόγραμμα ενδέχεται να φθάσουν τα 70 εκατ., εκ των οποίων τα 20 εκατ. θα επισκεφθούν την Αττάλεια, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Μεσογειακών Ξενοδοχείων και Τουρ Οπερέιτορ (AKTOB), Erkan Yagchi.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τουρίστες αυτοί δεν είναι δυνατόν να προέλθουν αποκλειστικά από τις 2 κύριες αγορές τουριστών στη χώρα, που είναι η Ρωσία και η Γερμανία, αλλά η Τουρκία χρειάζεται να κερδίσει μερίδιο από 3 άλλες τουλάχιστον αγορές, μία εκ των οποίων μπορεί να είναι η Κίνα. 

Οι κακές εποχές του τουρκικού τουρισμού έχουν τελειώσει, δήλωσε ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Τουρκίας, TUROFED, Osman Ayryk, παρότι οι τιμές των καταλυμάτων συνεχίζουν να είναι 20-25% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2015.

Την περίοδο κρίσης του τουρκικού τουρισμού 2015-2016, οι απώλειες ανήλθαν σε 50 δις. δολάρια και αν δεν υπήρχαν προβλήματα διπλωματικών σχέσεων με τη Ρωσία και τρομοκρατικά χτυπήματα, η Τουρκία θα είχε προσελκύσει 50 εκατ. τουρίστες αυτή τη χρονιά έναντι 40 εκατ. που αναμένεται να έχει για το σύνολο του 2018.

Τόνισε δε ότι η Τουρκία έχει βασικό ανταγωνιστή της την Ισπανία καθώς ο στόχος της είναι τα 80 εκατ. τουρίστες, στα επίπεδα της Ισπανίας τα τελευταία χρόνια.

Όταν ανεβαίνει ο αριθμός των τουριστών στην Ισπανία, μειώνεται στην Τουρκία, τόνισε, και εφόσον προσελκύσουμε περισσότερους τουρίστες, λιγότεροι θα επισκεφθούν την ανταγωνίστρια Ισπανία.

Η Ισπανία πέρυσι είχε 81,8 εκατ. τουρίστες και 87 δισ. δολάρια ταξιδιωτικών εισπράξεων, και η Τουρκία 32,4 εκατ. τουρίστες και εισπράξεις ύψους 26,2 δισ. δολάρια.

Για το λόγο αυτό, τονισε ο κ. Ayryk, η Τουρκία χρειάζεται να εξετάσει την εμπειρία που προσφέρει η Ισπανία, να κατανοήσει πώς καταφέρνει να προσελκύει τόσους τουρίστες και να έχει υψηλά έσοδα.

Η Τουρκία, κατέληξε, χρειάζεται έξυπνο τουρισμό, εκτενέστερη ψηφιοποίηση στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος, μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων για να προσελκύει τουρισμό όλο το χρόνο. Την ίδια ώρα, επέμεινε στη διατήρηση των παραδοσιακών εργαλείων που διαθέτει η χώρα στη στήριξη του εισερχόμενου τουρισμού, όπως πρόγραμμα χρηματοδότησης του κόστους καυσίμων στις αερομεταφορές, το οποίο συμβάλλει σημαντικά στη λειτουργία των παραθαλάσσιων ξενοδοχείων τη χαμηλή σεζόν.