Πολλά λέγονται και γράφονται τις τελευταίες μέρες σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη της Σκιάθου. Καλές οι θεωρίες, χρήσιμες και οι υποδείξεις.

Το θέμα είναι, αν είμαστε όλοι έτοιμοι , ως Δήμος, ως επαγγελματίες και ως κοινωνία να απαντήσουμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις για να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ιδού μερικά που τα θέτω για δημόσια συζήτηση και προβληματισμό:

Έχουμε στελέχη αποκλειστικής απασχόλησης  στα άμεσα και έμμεσα τουριστικά επαγγέλματα ή μήπως πρέπει να τα ετοιμάσουμε με την κατάλληλη εκπαίδευση ;

Είμαστε σε θέση να συνεργαστούμε ώστε να εκπονήσουμε κίνητρα επισκεψιμότητας τους μήνες εκτός αιχμής? Σε περιοχές της Βαυαρίας για παράδειγμα, το τέλος διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία αντιστοιχεί σε ένα voucher για κάθε πελάτη με ελεύθερο εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς. Μπορούμε να κάνουμε κάτι ανάλογο και εμείς σε συνεννόηση με τα ΚΤΕΛ;

Είναι διατεθειμένοι οι ιδιοκτήτες  των τουριστικών καταλυμάτων να συστήσουν με τη δική μας συνδρομή ως Δήμος, προμηθευτικούς συνεταιρισμούς για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος των δαπανών τους ‘ώστε με τον τρόπο αυτό να ακολουθήσουν μια πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική για την προσέλκυση πελατών εκτός αιχμής;

Μπορούν και με ποια κίνητρα να πλαισιώνουν όσο περισσότεροι μπορούν τις εκθεσιακές μας παρουσίες? Έχουν τη βούληση να συμμετάσχουν με μόνη την παρουσία τους σε προωθητικές ενέργειες που μπορεί να οργανώνει ο Δήμος στο εξωτερικό;

Είναι αποφασισμένοι οι αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι να εκπονήσουν έγκαιρα τα προγράμματα των εκδηλώσεών τους ώστε με μέριμνα του Δήμου να παρουσιάζονται και στις εκθέσεις και στις προωθητικές ενέργειες που γίνονται το χειμώνα;

Είναι διατεθειμένοι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης και αναψυχής να συμφωνήσουν σε ένα απαράβατο χωροταξικό των τραπεζοκαθισμάτων ώστε να υπάρχει περιθώριο κίνησης των επισκεπτών τη θερινή περίοδο αλλά και να δίνουμε την εικόνα της ευταξίας;

Είμαστε όλοι μαζί διατεθειμένοι να συνεργαστούμε ώστε οι πινακίδες των καταστημάτων να αποκτήσουν ομοιόμορφο χαρακτήρα που να συνάδει με την εικόνα του νησιού; Και το κυριότερο:

Είμαστε όλοι μαζί έτοιμοι να συνεργαστούμε για τη διατήρηση των κάθε κατηγορίας καταστημάτων νωρίτερα και αργότερα από το τη θερινή περίοδο ώστε να δώσουμε «ζωντάνια» στο νησί;

Αν χρειάζονται κίνητρα για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, ποια μπορεί να είναι εφικτά ώστε να υλοποιηθούν από το Δήμο, χωρίς να αντιβαίνουν με τα όσα οι ρυθμίσεις του κεντρικού κράτους απαιτούν?

Ο Τουρισμός απαιτεί σοβαρότητα και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Ο ανταγωνισμός καραδοκεί. Δεν μπορούμε να είμαστε συνεχώς στον «αυτόματο πιλότο» και απλά να επιχαίρουμε αν, συγκυριακά, έχουμε κάποιους επισκέπτες. Διαφορετικά, θα ανακυκλωνόμαστε στο ίδιο πελατειακό κοινό που, ακόμα και αυτό, δεν μπορούμε να θεωρούμε δεδομένο, αν λάβουμε υπόψη τη ραγδαία ανάπτυξη της Κροατίας και, πρόσφατα, τις  ολοκληρωμένες τουριστικές – οικιστικές επενδύσεις,  στη βόρεια Μεσογειακή Ακτή της Αιγύπτου, στο τμήμα από  Ελ Αλαμέϊν  μέχρι Μάρσα Ματρούχ στα δυτικά.

 

[*] Ο Μανώλης Πασχάλης είναι Δημοτικός Σύμβουλος και Υποψήφιος Δήμαρχος Σκιάθου