Πόλο έλξης για τους απανταχού φίλους του καταδυτικού τουρισμού αναμένεται να αποτελέσει το ναυάγιο πλοίου με την επωνυμία «Χριστόφορος» στον Πάνορμο της Σκοπέλου, το οποίο είναι πλέον προσβάσιμο στο κοινό με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού που δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Μετά από προσπάθειες πολλών ετών, το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου, σε συνεργασία με την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και την Περιφέρεια Θεσσαλίας κατόρθωσαν να οριοθετήσουν τον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο στον όρμο Πανόρμου στη Σκόπελο, απελευθερώνοντας για κατάδυση το καλύτερα διατηρημένο ναυάγιο πλοίου στις ελληνικές θάλασσες.

Το ναυάγιο, που ανήκει στην νεότερη περίοδο και ανάγεται στο 1982, προσφέρεται για καταδύσεις όλο τον χρόνο και βρίσκεται σε μέγιστο βάθος 38 μέτρων.

Με δήλωσή του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Κώστας Ντάνης, νόμιμος εκπρόσωπος του καταδυτικού κέντρου Σκοπέλου, υπογράμμισε ότι «έγινε δεκτό το αίτημα επαναοριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου του κόλπου Πανόρμου, προκειμένου να εξαιρεθεί το συγκεκριμένο ναυάγιο και να είναι επισκέψιμο στους δύτες».

Για την υλοποίηση του στόχου απαιτήθηκαν προσπάθειες δύο ετών, ερευνήθηκε η γύρω περιοχή από κλιμάκιο της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και εξαιρέθηκε το συγκεκριμένο ναυάγιο, προκειμένου να δοθεί για καταδύσεις αναψυχής.

«Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι πολύ θετική για την καταδυτική κοινότητα, διότι υπάρχει άλλος ένας χώρος ενδιαφέροντος για καταδύσεις στην περιοχή» επεσήμανε ο κ. Ντάνης, ο οποίος σημείωσε, παράλληλα, ότι η πολύ θετική εξέλιξη θα κοινοποιηθεί άμεσα στα λιμεναρχεία και την διεθνή καταδυτική κοινότητα, για να γίνει ευρύτερα γνωστό το νέο σημείο ενδιαφέροντος, που άνοιξε στην περιοχή.

Το ναυάγιο

Το φορτηγό πλοίο «Χριστόφορος» χρειάστηκε να ταξιδέψει τον Οκτώβριο του 1983 από τον Βόλο για Πειραιά, με φορτίο 2.600 τόνων τσιμέντου. Η αλλαγή του καιρού στη διαδρομή συνοδεύτηκε από μια κλίση 7 μοιρών προς τα δεξιά. Κατόπιν συνεννόησης του καπετάνιου και των ιδιοκτητών με τον θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο οδηγήθηκε στον Πάνορμο της Σκοπέλου με σκοπό τη διάσωσή του. Η προσάραξη του πλοίου δεν ήταν δυνατή και έτσι αποφασίστηκε η εγκατάλειψή του. Σχεδόν 35 χρόνια μετά, το ναυάγιο του «Χριστόφορος» παραμένει σε όρθια θέση στον βυθό του Πανόρμου στο νησί Σκοπέλου.

Τον Ιανουάριο του 1950 κατασκευάστηκε στη Σκωτία (σε ναυπηγείο του Grangemouth το φορτηγό «Thomas Hardie» (μήκους 85 μ. και πλάτους 13 μ. περίπου). Στη συνέχεια, από το 1968 μέχρι το 1975, ταξίδεψε με το όνομα «Birling» ώσπου το 1976 εγγράφηκε στον ελληνικό εμπορικό στόλο με το όνομα «Χριστόφορος».

Η προσπάθεια να ανοίξει το συγκεκριμένο ναυάγιο εντάσσεται στο πλαίσιο του βραβευμένου προτύπου καινοτόμου σχεδίου ανάπτυξης έργου του ΕΣΠΑ «Ανω Μαγνήτων Νήσοι». Κλείνοντας, ο κ. Ντάνης απευθύνει ευχαριστίες «στην έφορο δρ. Αγγελική Σίμωσι, στον περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, στην Αγγέλα Βενέτη, στην Καίτη Ταγωνίδου και σε όλους όσοι συνεισέφεραν σε αυτήν την επιτυχία».