Ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στο «στόχαστρο» των ελεγκτών

 

Σαφή εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων σε επιχειρήσεις για έκδοση αποδείξεων και απόδοση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) έδωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Μπαρ, εστιατόρια, καντίνες σε παραλίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, αλλά δεν είναι οι μοναδικοί «στόχοι» των ελεγκτών. Από τα καραβάκια που εκτελούν ημερήσιες εκδρομές σε νησιά έως τα VIP μέσα μεταφοράς και από τα ξενοδοχεία έως τα βενζινάδικα, η παρουσία τους στην αγορά είναι παραπάνω από αισθητή.

Σε πολλές περιπτώσεις οι ελεγκτές προσποιούνται τους τουρίστες – πελάτες προκειμένου να διαπιστώσουν ποιοι επιχειρηματίες είναι επιρρεπείς σε παραβάσεις και ποιοι είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους.

Για φέτος έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 70.000 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι από τις Δ.Ο.Υ. με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% αυτών, καθώς και 4.000 στοχευμένοι ελέγχων από τις Υπηρεσίες Έρευνας –Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων θα διενεργηθεί τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες.

Οι έλεγχοι από κοινού με τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης αποτελούν βασικά όπλα της Φορολογικής Διοίκησης για την επίτευξη των στόχων συλλογής των εσόδων που προβλέπει ο προϋπολογισμός.

Οι επιχειρηματίες που δεν συμμορφώνονται με τον νόμο θα βρεθούν αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα ή και με λουκέτα.