Κινέζικα κεφάλαια, στον δρόμο για τα υδροπλάνα σε Βόλο και Σποράδες. Πρόκειται για κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ, που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα δύο χρόνια ομάδα Κινέζων επενδυτών στην Hellenic Seaplanes, μέσω της Petrichor Capital Partners στην περιοχή μας και στην υπόλοιπη Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων, αλλά και για την αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων.

Πρόκειται για μια επενδυτική πρόταση που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα, καθώς λειτουργία των υδατοδρομίων συνεπάγεται περισσότερες από 200 θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες στη Μαγνησία από τις συνολικά 4.000 νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες που θα δημιουργηθούν όπου αναπτυχθεί το δίκτυο.

Παράλληλα δημιουργεί νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρον για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια, μέσω των υδροπλάνων.

Το σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον των Κινέζων, σε συνδυασμό με τη δέσμευση Σπίρτζη, ότι άμεσα κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα άρει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, διαμορφώνουν τις ιδανικότερες συνθήκες, ώστε το καλοκαίρι του 2018 να έχει δημιουργηθεί ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων σε Βόλο, Σκόπελο και Αλόννησο καθώς και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι παραπάνω αισιόδοξες προβλέψεις εδράζονται στο καλό κλίμα που υπήρξε στη συνάντηση που έγινε πριν από λίγες μέρες στο Υπ. Ναυτιλίας με παρόντες τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, τη διοίκηση της Hellenic Seaplanes, την Petrichor Capital Partners, την Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας αλλά κυρίως τους ενδιαφερόμενους επενδυτές από Κίνα με πορτοφόλι πολλών δισεκατομμυρίων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, μάλιστα ανέφερε ότι η συνάντηση αυτή ήταν μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική επενδυτική πρόταση.

Το πλάνο της επένδυσης

Η Petrichor Capital Partners και η United Group, εκπροσωπούν ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές, που έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να συνεργαστούν σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλαίσιο με την Hellenic Seaplanes.

Το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο που ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ, όπως τόνισε ο κ. Ν. Χαραλάμπορυς στη συνάντηση παρουσία των υπουργών, προβλέπει: Αγορά 20 αμφίβιων υδροπλάνων, ανάπτυξη 50 μικρών εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μικρού μεγέθους), ανάπτυξη 50 μεσαίων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεσαίου μεγέθους), ανάπτυξη 10 μεγάλων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεγάλου μεγέθους) καθώς και ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου, τεχνικής βάσης και συντήρησης υδροπλάνων και ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδροπλάνων.

Απαριθμώντας εξάλλου τα οφέλη που συνεπάγονται για την Ελληνική οικονομία, ο ίδιος τόνισε ότι «το δίκτυο των υδατοδρομίων και η λειτουργία των υδροπλάνων, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση, ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές».

Σε κάποιες δε περιπτώσεις «ίσως και να αποτελούν τη βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο» όπως ανέφερε ο κ. Χαραλάμπους.

Οι όροι των επενδυτών

Ο διευθύνων σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Petrichor Capital Partners Ιωάννης Χάσικος εξήγησε ότι «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της». Η «ετοιμότητα» και η «ταχύτητα» αποτελούν τα δυο «κλειδιά», όπως χαρακτηριστικά τόνισε, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι είναι πολύ σημαντικό να επισπευστούν οι διαδικασίες που άπτονται των κυβερνητικών αρμοδιοτήτων σε δυο κυρίως σημεία:

Πρώτον, στη δέσμευση εκ μέρους του κ. Σπίρτζη να φέρει στη Βουλή μέσα στις επόμενες εβδομάδες το νέο νομοσχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται και θα άρει όλες τις «αγκυλώσεις» του παρελθόντος και θα ανάψει, ουσιαστικά, το «πράσινο φως» για τη δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και την έναρξη των πτήσεων για τα 20 υδροπλάνα του στόλου της Hellenic Seaplanes.

Και δεύτερον, στην αποδοχή του αιτήματος των επενδυτών για τη σύσταση μιας «ομάδας εργασίας» με τν συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για να «τρέξουν» τα θέματα του project.

Οι Κινέζοι επενδυτές με τη σειρά τους εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους παρουσία των 2 υπουργών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και υδροπλάνων, υποστηρίζοντας ότι το σχήμα που εκπροσωπούν μπορεί να κάνει επενδύσεις έως και 250 εκατ. ευρώ. Ζήτησαν επίσης διευκρινίσεις για το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων και συζήτησαν το πλαίσιο κινήτρων.